۰ نفر

ادامه سریال واگذاری دو شرکت بیمه‌ای توسط سازمان خصوصی‌سازی/ ۱۲اسفند دو شرکت بیمه‌ای مجددا روی میز فروش می‌روند

۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴
کد خبر: 250592
ادامه سریال واگذاری دو شرکت بیمه‌ای توسط سازمان خصوصی‌سازی/ ۱۲اسفند دو شرکت بیمه‌ای مجددا  روی میز فروش می‌روند

در ادامه روزهای پر خبر سازمان خصوصی‌سازی و همچنین به نتیجه نرسیدن عرضه سهام دو شرکت بیمه آسیا و بیمه البرز از سوی این سازمان به وکالت از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان خصوصی‌سازی مجددا عرضه عمومی سهام دو شرکت مذکور را آگهی کرده است.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده ؛ سازمان خصوصی‌سازی در ادامه روند واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه خود، اقدام به عرضه باقی‌مانده سهام دو شرکت بورسی بیمه البرز و آسیا نمود که این عرضه به سرانجام نرسید.

روز گذشته معامله بلوک 18.84 درصدی بیمه آسیا شامل 433 میلیون و 397 هزار و 841 سهم  به دلیل عدم تایید صلاحیت خریداران از سوی بورس تهران به سرانجام نرسید. این درحالی است که معامله بلوک ١٧.٣٤ درصدی سهام بیمه البرز شامل ٦٩٣ میلیون و ٦٦٦ هزار و ٧٧٧ سهم در بورس اوراق بهادار به دنبال عدم تایید صلاحیت خریداران در روز دوشنبه گذشته نیز انجام نشد.

از این رو به دنبال به نتیجه نرسیدن واگذاری‌ها، سازمان خصوصی‌سازی مجددا اگهی عرضه عمومی سهام دو شرکت یاد شده را منتشر کرد. در این آگهی آمده است سازمان خصوصی‌سازی در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و سایر قوانین مربوطه، سهام شرکت‌های بیمه البرز و بیمه آسیا را در تاریخ 12 اسفند 96 واگذار نماید.  این سازمان در نظر دارد 17.34 درصد سهام شرکت بیمه البرز به ارزش پایه 88 میلیارد و 442 میلیون و 514 هزار تومان و 18.84 درصد از سهام شرکت بیمه آسیا به ارزش پایه 83 میلیارد و 212 میلیون و 385 هزار تومان به دو صورت نقدی(30 درصد از کل مبلغ) و مابقی اقساط 4 ساله در تاریخ یاد شده و به صورت عرضه در بورس واگذر کند. 

17