۰ نفر

غول متانولی تعدیل ۳۶درصدی داد

۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۰۶
کد خبر: 250370
غول متانولی تعدیل ۳۶درصدی داد

شرکت پتروشیمی زاگرس طی اطلاعیه‌ای در رابطه با تغییر با اهمیت پیش‌آمده در درآمد هر سهم خود شفا‌ف‌سازی کرد.

اقتصاد آنلاین- مریم علیزاده؛ نماد شرکت پتروشیمی زاگرس «زاگرس» به منظور افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. این شرکت در گزارش شفاف‌سازی،  سود خالص پیش‌بینی شده خود را از یک هزار و 370 میلیارد تومان به یک هزار و 860 میلیارد تومان افزایش داد. «زاگرس»  3 دلیل اصلی برای این رشد سود خالص عنوان کرده است:

1-    افزایش نرخ فروش متانول صادراتی که ناشی از افزایش نرخ جهانی متانول (افزایش 5 درصدی نرخ متانول)

2-    افزایش نرخ تبدیل ارز (شرکت در ابتدای سال نرخ دلار را 40375 ریال منظور کرده بود که در گزارش جدید این نرخ را به 43000 ریال افزایش داده است)

3-    افزایش 3 درصدی تولید متانول و افزایش 26 درصدی فروش بخار

 شرکت در گزارش ضمیمه اعلام کرده است که افزایش قیمت تمام شده نسبت به پیش‌بینی قبلی به دلیل افزایش پیش‌بینی 5 درصدی تولید و همچنین افزایش نرخ گاز خوراک و یوتیلیتی مصرفی به دلیل افزایش نرخ تبدیل ارز می‌باشد.

همچنین نرخ هزینه حمل 40 دلار در نظر گرفته شده است که نسبت به پیش‌بینی اولیه تغییری نداشته و همچنین افزایش هزینه‌های فروش و اداری عمدتا به دلیل افزایش مقدار متانول صادراتی و همچنین افزایش نرخ تبدیل ارز نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی است.

در قسمت دیگر از این گزارش آمده است که دو میلیارد و 224 میلیون تومان هزینه بهره تسهیلاتی دریافتی از بانک ملت در طول سال جاری تسویه شده است. از طرفی دیگر مبلغ شش میلیارد و پانصد میلیون تومان خالص درامدهای متفرقه از محل سود سپرده‌های بانکی در سال 96 پیش‌بینی شده است.