۰ نفر

مدیرعامل شستا اعلام کرد؛

تهاتر بدهی‌های بانکی ذوب‌آهن با مطالبات تأمین اجتماعی

۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵
کد خبر: 250332
تهاتر بدهی‌های بانکی ذوب‌آهن با مطالبات تأمین اجتماعی

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، تا سال آینده 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی با بانک مرکزی تهاتر می‌شود تا مشکل بدهی‌های بانکی و تسهیلاتی شرکت‌های تابعه تأمین اجتماعی همچون ذوب‌آهن حل شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی ذوب‌آهن، مرتضی لطفی در آیین افتتاح چهار پروژه تولیدی و زیست محیطی ذوب‌آهن اصفهان شرایط کنونی ذوب‌آهن اصفهان را مطلوب و رو به بهبود دانست و اظهار داشت: تلاشگران و مسئولان این شرکت با اجماع استفاده از ظرفیت‌های تخصصی ذوب‌آهن اصفهان موفق شده‌اند گام‌های مهمی در جهت کاهش هزینه‌های تولید، کاهش قیمت تمام شده و صرفه‌جویی در هزینه‌های پروژه‌های توسعه‌ای بردارند که حاصل آن در سوددهی این شرکت نمایان شده است. این مجتمع عظیم صنعتی با ادامه این فعالیت‌ها و تلاش‌ها، امیدواری‌های بسیاری را ایجاد کرده که در سال آینده بتواند به سود بیشتر و مطمئن‌تری دست یابد. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) افتتاح چهار پروژه تولیدی و زیست محیطی در ذوب‌آهن را نشانگر حرکت رو به رشد این شرکت دانست.

بدهی‌های بانکی ذوب‌آهن با مطالبات تأمین اجتماعی تهاتر می‌شود

لطفی درخصوص رفع مشکل بدهی‌های بانکی شرکت‌های تابعه گفت: تا سال آینده 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی با بانک مرکزی به گونه‌ای تهاتر می‌شود که مشکل بدهی‌های بانکی و تسهیلاتی که شرکت‌های تابعه تأمین اجتماعی دریافت کرده‌اند، حل شود. بدین ترتیب تمامی بدهی‌های بانکی ذوب‌آهن تهاتر می‌شود و این شرکت می‌تواند از تسهیلات بانکی برای پیشبرد طرح‌های توسعه خود بهره گیرد.

او در ادامه تأکید کرد که شرکت شستا تا پایان سال 98 از بنگاه‌داری خارج شده و سهامداری می‌کند، بدین ترتیب شرکت‌های کوچک به بخش خصوصی واگذار می‌شود. وی ادامه داد: برنامه راهبردی شستا حضور در بخش‌های بانک، بیمه، معدن و به طور کلی پروژه‌های ملی و بزرگ است و امید دارم با توسعه مراودات بین‌المللی شاهد توسعه این بنگاه‌های اقتصادی باشیم.