۰ نفر

عضو هیأت مدیره سرمایه‌گذرای امید در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

دو شفاف‌سازی از«وامید»/ تعدیل مثبت به لطف معدنی‌ها

۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰
کد خبر: 249900
دو شفاف‌سازی از«وامید»/ تعدیل مثبت به لطف معدنی‌ها

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید طی نامه‌ای دلایل تعدیل 35 درصدی پیش‌بینی سود هر سهم را بیان کرد. همچنین این شرکت در پی شفاف‌سازی، از رفع توثیق دارایی‌هایش طی نامه‌ای خبر داد.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛ مهرداد نعمتی، عضو هیأت مدیره سرمایه گذرای امید در خصوص دلایل این تعدیل با اهمیت به خبرنگار بورس اقتصادآنلاین گفت: از مهم‌ترین دلایل افزایش درآمد هر سهم، تغییر در پیش‌بینی سود خالص سه زیر مجموعه معدنی شرکت (چادرملو، گل‌گهر و گهر زمین) می‌باشد. در پی این تغییرات سود هرسهم شرکت از 42.5 تومان به 57.3 تومان برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 افزایش یافت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تعدیل مجدد پیش‌بینی سود از سوی این شرکت وجود دارد نیز گفت: با توجه به ادامه روند صعودی قیمت‌های جهانی و افازیش نرخ ارز، احتمال تعدیل مجدد از سوی شرکت‌های زیر مجموعه و نهایتا از طرف سرمایه‌گذاری امید نیز محتمل است.

«وامید» با توجه به تغییرات پیش آمده در سود پیش‌بینی شده شرکت های چادرملو، گل‌گهر و گهر زمین امروز نامه شفاف‌سازی تعدیل 35 درصدی سود هر سهم خود را روانه کدال کرد. شرکت سود سال مالی منتهی به 30 دی ماه 97 خود را با تعیل پیش ‌آمده از 1میلیارد و 273 میلیون تومان به یک میلیارد و 719 میلیون تومان افزایش داد. طبق این گزارش دلایل تعدیل موارد زیر بیان شده است:

1-    افزایش پیش بینی سود خالص شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از یک میلیارد و 421 میلیون تومان به یک میلیارد و 949 میلیون تومان برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 96

2-    افزایش پیش بینی سود خالص شرکت معدنی و صنعتی از 775 میلیون تومان به یک میلیارد و چهار میلیون تومان برای سال مالی منتهی به  29 اسفند 96

3-     شناسایی سود خالص شرکت گهر زمین به مبلغ 604 میلیون تومان برای سال مالی منتهی به آذر 97

همچنین شرکت سرمایه گذاری امید نامه‌ای مبنی بر رفع توثیق دارایی‌هایش در کدال منتشر کرد. این دارایی‌ها که به منظور منظور ضمانت اوراق سلف شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ( عگلسانت ٢ ) توثیق گردیده بود ، با توجه به سررسید شدن اوراق مذکور در تاریخ پنجم آبان 96 طبق نامه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، رفع توثیق شد. دارایی‌های توثیق شده این شرکت عبارتند از:

1-    520میلیون و 833هزار سهم از شرکت فولاد مبارکه  

2-    123میلیون و 456 هزار سهم از شرکت پتروشیمی خلیج فارس

3-    48میلیون و 275 هزار سهم از پتروشیمی پردیس

4-    184 میلیون و 210 هزار سهم از شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان

5-    322 میلیون و 320 هزار سهم از شرکت سرمایه گذاری سپه

6-    78 میلیون 394 هزار سهم از حق تقدم تعلق گرفت بابت سهم شرکت سرمایه گذاری سپه