۰ نفر

معاون اقتصادی و مالی «ارفع» خبر داد؛

اقدامات صورت گرفته در جهت کاهش رقم بدهی‌های ارزی

۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶
کد خبر: 249654
اقدامات صورت گرفته در جهت کاهش رقم بدهی‌های ارزی

معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد ارفع گفت: مهم‌ترین دلیل افزایش رقم تسهیلات مالی شرکت افزایش نرخ ارز می‌باشد که در صورت حصول توافق نهایی با بانک صنعت و معدن و کاهش نرخ ارز به رقم نرخ مرجع بانک مرکزی در تاریخ سوم مهرماه 91، رقم بدهی‌های مالی شرکت کاهش چشمگیری خواهد داشت.

اقتصادآنلاین- مریم علیزاده، محمد اسماعیلی، معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد ارفع پیرامون فرآیند کاهش رقم بدهی‌های ارزی این شرکت به خبرنگار اقتصاد‌آنلاین گفت: تاکنون توافقات خوبی با بانک صنعت و معدن در خصوص تبدیل این بدهی‌ها صورت گرفته است که در صورت نهایی شدن این توافقات، تسهیلات 900میلیارد تومانی شرکت کاهش قابل ملاحظه خواهد داشت.

وی در ادامه بیان داشت، شرکت فولاد ارفع در تلاش برای بهره‌گیری از مزایای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، اقدامات موثری را ترتیب داده است که مهمترین آن‌ها تسویه 25 درصد از اصل تسهیلات به میزان 70میلیارد تومان در اواخر سال 95 و اوایل سال 96 است.

مطابق با ماده 20 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، شرکت‌هایی که تا قبل از سال 91 بدهی ارزی داشته‌اند می‌توانند با پرداخت 25 درصد از اصل تسهیلات مشمول این قانون شوند و بدهی‌های ارزی آن‌ها با نرخ ارز مرجع بانک مرکزی به قیمت 12260ریال برای دلار و 15587 ریال برای یورو تبدیل شود.

اسماعیلی همچنین گفت: اصل تسهیلات ارزی شرکت بصورت یورو می‌باشد که شرکت هرساله باتوجه به افزایش نرخ این ارز رقم بدهی عالی را تسعیر نموده و در جدیدترین گزارشگری مالی خود این رقم به 900میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی تاکید کرد مکاتبات صورت گرفته با بانک صنعت و معدن در حال انجام است تا قبل از سررسید تاریخ 15 اسفند که پایان مهلت بهره‌مندی از ماده 20قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر است بتوان به توافق نهایی برای تبدیل بدهی‌های ارزی به ریالی رسید.