۰ نفر

اعتراض تعدادی از سهامداران کنتورسازی به قیمت بازخرید سهام

سازمان بورس: فروش «آکنتور» اجباری نیست

۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۵۷
کد خبر: 247918
سازمان بورس: فروش «آکنتور» اجباری نیست

صبح امروز شنبه هفتم بهمن ماه سال جاری تعداد کمی از سهامداران کنتورسازی با در دست داشتن پلاکارت‌هایی خطاب به وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به ادامه داشتن مشکلات خود اعتراض و در مقابل بورس تهران تجمع کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شرکت کنتورسازی ایران در سال 94 اعلام کرد قرارداد صندوق‌های فروشگاهی را در مناقصه‌ای از طریق اتاق اصناف برنده شده، در همین راستا ضمن تبلیغات اعلام می‌کند تصمیم به مجهز کردن 201 هزار فروشگاه و واحد صنفی کشور را به صندوق‌های مکانیزه فروش دارد.

نکته قابل تامل اینکه،  ارزش هر سهم آکنتور به دلیل اخبار غیر واقعی و کذب به شکل هیجانی روند صعودی گرفت و موجب شد بخشی از سهامداران دچار خسران شوند؛ البته بخشی از این زیان به بیرون از بازار سرمایه باز می‌گردد؛ حسابرس این شرکت نیز مصون از تخلفات نبود.

در هفته‌های گذشته پس از گذشت بیش از یکسال از تخلف کنتورسازی، سازمان بورس دو بانک را مسئول خرید بخشی از سهام سهامداران زیان‌دیده شرکت مذکور کرد. در نتیجه چنین مقرر شد که سهامداران خرد، تا سقف 2هزار سهم از سهام خود را به قیمت تقریبا 2هزار و 200 تومان در سامانه معاملات برای فروش قرار دهند. از روز چهارشنبه گذشته، مرحله دوم خرید «آکنتور» با همان قیمت و این بار با سقف 3هزار سهم آغاز شد. امروز اما در دومین روز از مرحله دوم ثبت سفارش فروش سهام شرکت کنتورسازی، تعدادی از سهامداران این شرکت در اعتراض به قیمت نازل بازخرید سهام، روبروی تالار حافظ تجمع کردند.

یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین پیرو  تجمع امروز برخی سهامداران آکنتور گفت: از شهریور سال 95 و با مشخص شدن تخلفات گسترده در سطح مدیریتی شرکت کنتورسازی ایران ضمن توقف نماد این شرکت  نسبت به شکایت حقوقی در دستگاه قضایی اقدام شد.

وی افزود: هم اکنون پس از استقرار دولت دوازدهم نیز سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت اقتصاد و دارایی با تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات سهامداران اقدامات لازم را انجام داده است.

فلاح به اقدامات مجرمانه شرکت کنتورسازی اشاره و تصریح کرد: کوتاهی در ارائه اطلاعات، تخلف در تهیه صورت‌های مالی، ارائه اطلاعات خلاف واقع به سازمان بورس و نیز اتهام کلاهبرداری و دستکاری بازار توسط مدیران شرکت کنتورسازی از جمله مسائلی بود که به عنوان اقدامات مجرمانه شرکت کنتورسازی مطرح شده است.

وی یادآور شد؛ با توجه به اینکه تعداد سهامداران متضرر کمتر از ده هزار نفرهستند، سازمان بورس خریداری را  برای خرید سهام سهام کنتورسازی معرفی کرد.

فلاح با تاکید بر ابنکه قیمت پیشنهادی خرید هر سهم از سوی خریدار آکنتور 2107 تومان بود، گفت: بخشی از سهامداران اقدام به فروش سهم خود کردند. در مرحله اول تا دو هزار سهم و در مرحله دوم خرید تا سقف 3هزار سهم از سوی سازمان بورس مورد تایید قرار گرفت.

مشاور رییس سازمان بورس  علت تجمع امروز را نارضایتی برخی سهامداران به قیمت پیشنهادی خریدار برای سهمشان عنوان وخاطرنشان کرد: برخی سهامداران ممکن است خواهان قیمت بالاتر برای فروش سهمشان باشند که این امر در اختیار خریدار است و سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت اقتصاد و دارایی این راه حل را برای آن دسته از سهامداران مضطر پیشنهاد داد تا با فروش سهم خود  بخشی از مشکلاتشان برطرف شود. به عبارت بهتر، فروش سهام در قیمت پیشنهادی اجباری نیست.

اعتراض سهامداران