۰ نفر

افشای اطلاعات بااهمیت در دو سرمایه‌گذاری و یک لیزینگی

۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۱۱
کد خبر: 247285
افشای اطلاعات بااهمیت در دو سرمایه‌گذاری و یک لیزینگی

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی و شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن دو سرمایه‌گذاری بودند که امروز دست به افشای اطلاعات با اهمیت زدند.

اقتصاد آنلاین- مریم علیزاده؛ در "وصنعت" شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن قسمتی از سهام دو زیرمجموعه خود یعنی کارگزاری بانک صنعت و معدن و شرکت صرافی صنعت و معدن را  از طریق مزایده واگذار خواهد کرد.

از شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن سه میلیون و 152هزار سهم  معادل 26درصد سهام خود را به قیمت پایه 8/10 میلیارد تومان  و از شرکت صرافی صنعت و معدن معادل 14.99درصد سهام خود را از طریق مزایده واگذار خواهد کرد.

در نماد "وبانک" نیز شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی در راستای واگذاری شرکت‌ها در راستای اجرای بند 16 و 17 "قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری" 30شرکت از زیرمجموعه‌های خود را از طریق بورس اوراق بهادار تهران و مزایده عمومی واگذار نماید. شرکت‌های بورسی که نماد "وبانک" تصمیم به واگذاری آن‌ها را دارند عبارتند از "پتروشیمی شازند"، " توسعه صنایع بهشهر"، "سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان"، "سرمایه‌گذاری توسعه ملی"، "ایران ترانسفو"، "گروه صنعتی بازر"، "دوده صنعتی پارس" و "سرمایه‌گذاری مسکن" در تاریخی که متعاقبا اعلام خواهند شد واگذار می‌شود.

اما در واسپاری ملت، شرکت طی قراردادی که با خودروسازی سایپا در تاریخ اول بهمن ماه جاری انجام داده متعهد به پرداخت 100 میلیارد تومان در قبال خرید خوردو به سایپا شده است. همچنین در این نامه شفاف‌سازی، "ولملت"  اعلام کرده است درآمد حاصل از عملیات لیزینگ از محل دریافت اقساط تسهیلات، عمدتا در سال مالی 97 قابل شناسایی است. ضمنا شناسایی سایر درآمدهای عملیاتی به میزان سهم تحقق آن‌ها در سال‌های 96 و 97 انجام خواهد شد.