۰ نفر

از تنش‌های بورس کاسته شد

جهش ۴۰۷واحدی شاخص کل بورس

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۳۵
کد خبر: 246774
جهش ۴۰۷واحدی شاخص کل بورس

طی داد و ستدهای امروز در بورس تهران، شاخص کل 407واحد افزایش را تجربه کرد و به عدد 98هزار و 628 واحد رسید. امروز یک میلیارد و 103 میلیون برگه سهم به ارزش 228 میلیارد تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته افت قابل توجهی داشته است البته از این میزان 161 میلیارد تومان آن به معاملات خرد و حق تقدم‌ها اختصاص دارد. همچنین شاخص هم وزن با 22 واحد افزایش نسبت به روز قبل روی پله 17هزار و 365 واحد ایستاد.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛ در بازار امروز نماد شرکت صنایع پتروشیمی فارس با تأثیر مثبت 75 واحدی، پتروشیمی جم با 74 واحد و ملی صنایع مس ایران با 61 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص اعمال کردند.

از سوی دیگر نماد بانک ملت با 31 واحد، «خساپا» با 23 واحد و «ومعادن» با 18 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص اعمال کردند.

در معاملات امروز اغلب نمادهای گروه فلزات اساسی در نوسان مثبت معامله شدند. اما خودرویی‌ها همچنان در بازه قرمز تابلو معامله شدند، سایپا و ایران خودرو امروز هم افت قیمت را تجربه کردند.

در بین نمادهایی که امروز بازگشایی شدند، «فاهواز» پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه با صف خرید و رشد 22 درصدی قیمت به معاملات بازگشت، همچنین امروز نماد پر حاشیه شپلی در بازار پایه تابلو ج با 9 درصد افزایش قیمت گشایش شد. «ورنا» نیز پس از برگزاری مجمع عمومی سالانه و تقسیم 30 ریال سود نقدی بازگشایی شد. در گروه فلزات اساسی هم «فسرب» پس از افزایش 30 درصدی تخمین سود هر سهم از 141 به 191 ریال به روند معاملات بازگشت.

اما در سوی دیگر، در گروه پالایشی‌ها «شبندر» به منظور برگزاری مجمع  جهت تعیین اعضای هیئت مدیره در پایان معاملات امروز متوقف شد.

در گروه سیمان نماد شرکت سیمان آرتا اردبیل ،«ساربیل» در طی معاملات به جهت افشای اطلاعات با اهمیت متوفق شد که در ادامه به منظور شفاف‌سازی این شرکت  طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که باتوجه به زیان‌ده بودن شرکت صنایع سیمان کیاسر وشمول ماده 141قانون تجارت به مبلغ 27241میلیون ریال معادل قیمت تمام شده‌ی سرمایه‌گذاری درسهام شرکت مزبور که سنوات گذشته به عنوان بند شرطی حسابرس وبازرس قانونی عنوان شده بود وهمچنین بابت رسیدگی و صدور برگ قطعی مالیات عملکرد سال مالی 1395 توسط اداره امورمالیاتی شهرستان نمین وتعیین مبلغی معادل 9199میلیون ریال بیش ازمالیات ابرازی سال مذکور به عنوان تعدیلات سنواتی درسال جاری انعکاس یافته است.

شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در نماد «کفرا» اعلام کرده است بدلیل افزایش فروش شرکت در سه ماهه سوم سال1396 نسبت به بودجه پیش‌بینی شده و همچنین برآورد عملکرد ماه‌های آتی بر مبنای اطلاعات عملکردی، رشد سود خالص نسبت به پیش بینی سال مالی منتهی به96.12.29 برابر 37درصدخواهد بود.

در پایان بازار امروز که در تب و تاب افزایش نرخ ارز، رنگ سبز به خود گرفته بود همچنان با حجم کم دادوستد نمادها روبرو بود. از سویی دیگر پیش‌بینی می‌شود با فروکش کردن هیجان در بازار دلار می‌توان به ثبات در روند شاخص امیدوار بود. همچنین رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر ذخایر مناسب ارزی کشور گفت: قیمت ارز طی روزهای آینده قطعا کاهش می‌یابد و به مردم توصیه می‌شود تا برای سرمایه‌گذاری، دلار نخرند.