۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

ادامه رکوردزنی‌های شاخص کل و ساز مخالف شاخص هم وزن/ کم‌کاری حقوقی‌ها همچنان ادامه دارد

۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۲۶
کد خبر: 245261
ادامه رکوردزنی‌های شاخص کل و ساز مخالف شاخص هم وزن/ کم‌کاری حقوقی‌ها همچنان ادامه دارد

در معاملات امروز بازار سهام مجددا" شاهد تقابل دو شاخص کل و هم وزن بودیم.رشد 647واحدی شاخص حکایت از شروع حرکت صعودی بازار دارد اما میزان حجم و ارزش معاملات نمی تواند براین موضوع صحه گذارد.

اقتصاد آنلاین-مریم علیزاده؛ طی داد و ستدهای امروز معامله گران، شاخص بازار بورس با 652واحد افزایش  به عدد 98هزار و 596 رسید. امروز یک میلیارد برگه سهم به ارزش 221میلیارد تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته افت اندکی را داشته است. اما  شاخص هم وزن با 3 واحد افت نسبت به روز قبل روی پله  17هزار و 408 واحد ایستاد. اما شاخص کل فرابورس با 5واحد  تغییر مثبت نسبت به روز گذشته روی عدد یک هزار و 92 واحد به کار خود پایان داد.

در معاملات امروز بازار سرمایه نماد شرکت های ملی صنایع مس ایران با 186 واحد افزایش، تاپیکو 143 واحد مثبت و فولاد مبارکه اصفهان با 80واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص اعمال کردند.

اما در سوی منفی های بازار نماد شرکت پالایش نفت اصفهان  با 14 واحد کاهش، پتروشیمی خارک با 9 واحد کاهش و گروه مپنا با 7 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر بازار گذاشتند.

در بازار امروز نمادهای "شفن" پس از تعدیل سنواتی 23.1 میلیارد تومانی، "بکام" پس از افشای اطلاعات در خصوص احداث مجتمع تجاری تفریحی، "فملی" پس از تعدیل مثبت 54 درصدی و افزایش تخمین سود هر سهم از 254 به 385 ریال، "چافست" پس از برگزاری مجمع سالیانه و تقسیم 250 ریال سود نقدی به ازای هر سهم، "بکاب" پس از برگزاری مجمع سالیانه و تقسیم 25 ریال سود نقدی به ازای هر سهم، "ثشرق" پس از برگزاری مجمع سالیانه و عدم تقسیم سود نقدی، "سنیر"  پس از تعدیل مثبت 23 درصدی بازگشایی شدند.

اما در سویی دیگر نمادهای "غمینو" تعدیل منفی 16 درصدی و کاهش تخمین سود هر سهم از 609 به 512 ریال، "میهن" با توجه به عدم افشای به موقع اطلاعات، "وکار" با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف (در روزهای قبل تعدیل منفی 48 درصدی ارائه کرده بود)، "کپرور" تعدیل مثبت 10 درصدی و افزایش تخمین سودهر سهم  از 605 به 669 ریال، "کروی" تعدیل مثبت 24 درصدی و افزایش تخمین سود از 89 به 110.6 میلیارد تومان، "شیراز" با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص تعدیل سنواتی 404.8 میلیارد تومانی، "زنگان" رشد بیش از 20 درصدی در 5 جلسه کاری اخیر، "بورس" رشد بیش از 20 درصدی در 5 جلسه کاری اخیر، "قشیرین" مجمع عمومی عادی سالیانه، "ثاخت" مجمع عمومی عادی سالیانه، "فاراک" مجمع عمومی عادی سالیانه و اصلاح اساسنامه، "وتوصا" مجمع عمومی عادی سالیانه و اصلاح اساسنامه، "ثقزوی" جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، "اتکام" جهت برگزاری مجمع عمومی سالیانه، "لازما" جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و "پخش" جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه متوقف شدند. که البته نماد "غمینو" بعد از افشای اطلاعات با اهمیت در دوره معملات امروز بازگشایی شد.

در بازار امروز شاهد تغییر جهت تمایلات خریداران از گروه های فرآورده های نفتی به سایر گروه های غیر مطرح از جمله برخی نمادهای غذایی بودیم.از دیگر گروه های خبرساز امروز بازار، نماد بانکی ها بود که با توجه به اخبار جابجایی های مدیریتی در برخی از بانک ها احتمال می رود نمادشان تا پایان سال بازگشایی شود.از طرفی حضور کم رنگ حقوقی ها در این روزهای بورس که به دلیل تأمین نقدینگی از سوی صندوق‌های بازنشستگی برای ماه های پایان سال و سایر فعالان حقوقی شاهد آن هستیم نیز ورود شاخص به کانال 100هزار واحدی را سخت تر می کند.