۰ نفر

مدیرعامل بورس انرژی مطرح کرد؛

دلیل اصلی افزایش قیمت نماد بورس‌ها/ بورس انرژی بر مدار صعودی

۲۵ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳
کد خبر: 244937
دلیل اصلی افزایش قیمت نماد بورس‌ها/ بورس انرژی بر مدار صعودی

مدیرعامل بورس انرژی با بیان دلیل رشد قیمت سهام بورس انرژی، در مورد عرضه احتمالی نفت خام در بازار فیزیکی بورس انرژی گفت: اطلاعات موجود در این باره اطلاع رسانی شده و ازسهامداران درخواست می‌شود، بر اساس شایعات تصمیم‌گیری نکنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مدیرعامل بورس انرژی در مورد نوسان قیمت سهام این بازار مالی در روزهای اخیر گفت: بازارهای مالی همچون نمادهای بورس انرژی، فرابورس، بورس تهران و بورس کالا همگی در روزهای اخیر با رونق معاملاتی و افزایش قیمت سهام رو به رو شده‌اند.

سید علی حسینی افزود: بازار سهام اغلب به داده‌های آینده یک سهم و درآمدزایی پیش روی آن واکنش نشان می‌دهد. در مورد بورس انرژی اما مدت‌ها است که از شرایط مطلوب این بازار و آینده رو به رشد آن سخن گفته‌اند که البته این تحلیل‌ها بر پایه داده‌های واقعی بورس انرژی بوده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت ها در بازارهای جهانی نفت خام عنوان کرد: افزایش جدی قیمت نفت خام در بازارهای جهانی و ثبت رکورد بیشترین قیمت جهانی نفت برنت از دسامبر 2014 تاکنون خود محرک جدی برای افزایش ارزش معاملات بورس انرژی محسوب می‌شود که به افزایش قیمت تمامی فرآورده‌های پالایشی و بیشتر محصولات پتروشیمی نیز منجر شده است.

حسینی رشد قیمت دلار در بازار داخلی را محرک دیگری برای افزایش قیمت‌ها و مخصوصاً تقویت حجم صادرات دانست و گفت: تمامی این موارد بر درآمدزایی بورس انرژی مؤثر بوده و هست. در مورد درآمدزایی بورس انرژی نیز شاهد وضعیت نسبتاً مطلوبی هستیم که رصد وضعیت مالی شرکت در سامانه کدال نیز همین مطلب را تأیید می‌کند.

به گفته مدیر عامل بورس انرژی افزایش تعداد کالاهای پذیرش شده در بورس انرژی بسترهای جدیدی برای رشد حجم و ارزش معاملات را فراهم کرده که در رسانه‌ها به درستی به افزایش سقف پرواز بورس انرژی تعبیر شده است.

حسینی در ادامه گفت: تقویت معاملات برق در بازار فیزیکی بورس انرژی هم یکی دیگر از سکوهای پرتاب این بازار به شمار می‌رود، یعنی خریدار نهایی ( اغلب واحدهای صنعت) می‌توانند برق مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از نیروگاه‌ها با قیمتی مناسب‌تر از قیمت‌های رسمی خریداری کنند. در مورد واحدهای  فروشنده برق و  فرآورده‌های نفتی نیز معافیت‌های مالیاتی در قانون تعیین شده که باز هم مزیتی رسمی برای بورس انرژی به منظور تقویت جایگاه این نهادمالی به شمار می‌رود.

 مدیر عامل بورس انرژی تصریح کرد: بورس انرژی یکی از شفاف‌ترین بازارهای مالی در بازار سرمایه است که تمام معاملات و عرضه‌ها در تارنمای آن وجود دارد و تمامی فعالان بازار در صنایع و حوزه‌های گوناگون می‌توانند از توانمندی‌های این بازار رسمی استفاده کرده و از موقعیت‌های تجاری و معافیت‌های مالیاتی آن منتفع شوند.

وی توصیه کرد: بهتر است فعالان بازار با تکیه بر تحلیل ، آگاهی و آمارها و اطلاعات رسمی به معاملات سهام این شرکت وارد شوند.

حسینی وی در مورد برخی شایعات و عرضه قریب الوقوع نفت خام در بازار فیزیکی این بورس، اعلام کرد: اطلاعات موجود در این مورد در مصاحبه‌های قبلی اطلاع رسانی شده و اگر اخبار جدیدی در این باره وجود داشته باشد، در اسرع وقت اطلاع رسانی عمومی خواهد شد، لذا از سهامداران اکیداً درخواست می‌شود، بر اساس شایعات تصمیم‌گیری نکنند.