۰ نفر

با تصمیم شورای عالی بورس؛

آغاز معاملات کنتورسازی با شرایط خاص +سند

۲۰ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۱۸
کد خبر: 243826
آغاز معاملات کنتورسازی با شرایط خاص +سند

بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، مجوز انجام معاملات در خارج از ساعت معاملاتی شرکت کنتورسازی صادر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، مجوز انجام معاملات در خارج از ساعت معاملاتی شرکت کنتورسازی صادر شد تا دارندگان سهام این شرکت برای فروش سهام خود، پس از مراجعه به یکی از شرکت های کارگزاری و ارائه دستور فروش و تکمیل تعهدنامه سهام خود را واگذار کنند.

بر اساس اطلاعیه شرکت بورس، از امروز «چهارشنبه ۲۰ دی ۹۶» به مدت پنج روز کاری امکان استفاده از این امکان فراهم شده است.

این معامله بر اساس شروط شرکت بورس در خصوص قیمت و حداکثر میزان سهام قابل خرید از هر کد سهامداری «فقط حقیقی» انجام می پذیرد.

بر این اساس، دارندگان سهام تا ۲۰ هزار سهم، امکان فروش حداکثر ۲ هزار سهم را دارند و دارندگان سهام بیش از ۲۰ هزار سهم، امکان فروش حداکثر ۱۰ درصد از موجودی سهام خود را دارند.

همچنین در خصوص نوع سفارش فروش از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی است و قیمت خرید هر سهم مبلغ ۲۱۰۷۵ ریال اعلام شده است.

قیمت سهم بر اساس تصمیم خریدار

در این ارتباط معاون بازار شرکت بورس نیز اعلام کرد : قیمت در نظر گرفته برای هر سهم «آکنتور» را بر اساس تصمیم خریدار اعلام کرد و برنامه فروش سهام شرکت کنتورسازی ایران امروز با هماهنگی سازمان بورس و اوراق بهادار اجرایی می شود.

بر همین اساس سهامدارانی که تمایل به فروش سهم در قیمت مورد نظر خریدار دارند، می توانند با مراجعه به کارگزاری ها سفارش فروش خود را ثبت کنند.

علی صحرایی، معاون بازار شرکت بورس تهران اعلام کرد : معاملات این شرکت خارج از ساعت معاملات بازار انجام می شود.

وی همچنین افزود: سهامدارانی که تا سقف ۲۰ هزار برگه سهام «آکنتور» را دارا هستند، می توانند حداکثر ۲ هزار سهم به فروش برسانند و دارندگان بیش از ۲۰ هزار سهم می توانند ۱۰ درصد از موجودی سهام خود را به فروش برسانند.

صحرایی در ادامه و در توضیح چگونگی قیمت گذاری بیان کرد: قیمت خرید هر سهم دو هزارو ۱۰۷ تومان در نظر گرفته شده است که قیمت مورد نظر خریدار است. این در حالی است که دارندگان سهام در فروش اوراق خود مختار بوده و می توانند تا تعیین تکلیف نهایی وضعیت شرکت، اقدام به نگه داری سهام خود کرده و پس از بازگشایی نماد، با قیمت مورد نظر سهام خود را بفروشند.

همچنین معاون بازار شرکت بورس خبر داد: سهامداران می توانند از امروز به مدت ۵ روز کاری اقدام به ثبت سفارش فروش کنند. بعد از آن نهاد ناظر با ثبت تمامی سفارش ها برنامه فروش را عملی می کند.

اطلاعیه بورس