۰ نفر

آقابزرگی در گفت وگو با اقتصاد آنلاین؛

تداوم روند مثبت شاخص‎های بورسی تا فصل مجامع/ نفس تازه برای بورس با ورود نقدینگی‌های جدید

۱۱ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۴۶
کد خبر: 241579
تداوم روند مثبت شاخص‎های بورسی تا فصل مجامع/ نفس تازه برای بورس با ورود نقدینگی‌های جدید

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است؛ با توجه به تاثیر مثبت مولفه های اقتصادی از جمله احتمال افزایش نرخ تورم، کاهش ارزش پول و افزایش قیمت کامودیتی ها طی بازه زمانی میان مدت (حداقل یکساله) روند شاخص و قیمت‌ها در بورس با افزایش روبرو خواهد شد.

اقتصاد آنلاین- هدی بذرافشان؛ در حالی این روزها شاهد تحولات گوناگونی در حوزه  اقتصادی و سیاسی هستیم و حتی شاخص ها نیز از این تحولات بی نصیب نماندند و دیروز با سقوط 1649واحدی بورس فعالیتش را تمام کرد و امروز سبزپوش شدن نماگرها رشد شاخص را به  همراه  داشت که بسیاری از فعالان  پیش‌بینی وضعیت دقیق بازار سرمایه تا فصل مجامع در تیرماه سال آینده  را کمی فراتر از منطق حساب و کتاب برشمرند.

آنها معتقدند؛ با بررسی شرایط کنونی و روند نمادها در این روزها در پیش گرفتند و بستر اطمینان که میان فعالان و صاحبان نقدینگی در حوزه سرمایه‌گذاری در بورس صورت گرفته  می‌توان خوش‌بینانه‌تر آینده این بازار و سرمایه‌های سرازیر در این آکواریوم اقتصادی را نگاه کرد.

در این راستا حذف دلالان و ارتباط مستقیم علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری با کارگزاران فعال در این حوزه، افزایش جهانی قیمت نفت در چند هفته منتهی به پایان سال میلادی، همچنین افزایش قیمت مواد اولیه و کامودیتی‌ها در بازارهای کالای جهانی، اجرای دستورالعمل‌های مطرح شده و پیشنهادی دولت در حمایت از این بخش از بازار دریچه‌های روشن‌تری را در سیر صعودی شاخص‌ها و سبز شدن‌ علامت‌ها حتی در فصل مجامع نمایان می‌کند.

 به عبارت دقیق‌تر، این عوامل به‌عنوان دریچه‌های پنج‌‌گانه در شفافیت سیر صعودی بورس در ماه‌های آتی خواهند بود.

فردین آقا بزرگی در گفت و گو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین در خصوص پیش بینی بازار سرمایه تا فصل مجامع گفت:  با توجه به تاثیر مثبت  مولفه های  اقتصادی از جمله  احتمال افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش پول  و افزایش قیمت های جهانی ( کامادیتی)، افزایش قیمت جهانی نفت، افزایش تقاضا و رشد اقتصادی در سال 2018 در دنیا به نظر می رسد در طی بازه زمانی میان مدت ( حداقل یکساله ) روند شاخص و قیمت‌ها در بورس با افزایش روبرو خواهد شد.

 وی افزود: ایجاد روند جریان نقدینگی از بازار پول به بازار سرمایه بدلیل کاهش نرخ سود سپرده‌ها و احتمال وضع مالیات بر سود  این سپرده ها  موجب می شود تا   صاحبان نقدینگی و سرمایه گذاران بالقوه مترصد به جهت احتمال کاهش بیش از حد ارزش وجوه نقد خود به فکر سرمایه گذاری  بیفتند.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه ایجاد روند جریان نقدینگی به سمت  بازار سرمایه را یکی از زمینه های مساعد برای سرمایه گذاری در بورس بر شمرد و  خاطرنشان کرد:  چرا که طی بازه های زمانی بلند مدت بیشترین بازدهی را بورس نصیب سرمایه گذاران نموده است.