۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش میدهد

بازارهای جهانی سبزپوش به تعطیلات رفتند

۹ دی ۱۳۹۶، ۸:۴۴
کد خبر: 241037
بازارهای جهانی سبزپوش به تعطیلات رفتند

بازارهای مالی سال ۲۰۱۷ را یکی از پررونق ترین ایام در تاریخ معاملات خود ثبت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، با رجوع به آمار رکوردهای ثبت شده در بازارهای جهانی از ابتدای سال 2017، کارشناسان انتظاراین را داشتند که تا پایان سال، رونق در اکثر بازاها تداوم داشته باشد. از آنجاکه بازار بورس های بین المللی نیز از این پیش بینی ها مستثنی نبودند ، فعالان بازار نوید روزهای خوش را برای زمستان امسال می دادند.

به گزارش رویترز بازارهای جهانی آخرین روز معاملاتی سال 2017 یعنی جمعه 29 دسامبر نیز با ثبت رکوردهای جدید در گروه فلزات اساسی به کار خود پایان دادند.

در این میان در بازارهای اروپایی، شاخص بورس فوتسی لندن با 7 درصد رشد و داکس آلمان با 14 درصد جهش در سال 2017 امروز به کار خود پایان داد.

در آسیا، شاخص نیکی ژاپن با 20درصد رشد، شاخص بورس هند با 27 درصد رشد ، بورس هنگ کنگ با 36 درصد و کاسپی کره جنوبی با 22 درصد رشد پرونده معاملات امسال را بستند.

در بازار طلا نیز امروز رکورد جدید 1 ماه اخیر یعنی 1295 دلار در هر انس شکسته شد و در نتیجه طلا نیز امسال رشد 12 درصدی داشت.

 در بازار ارز، یورو با رسیدن به 195/1 دلار  ، 14 درصد رشد در سال 2017 را برای خود ثبت کرد.اما در سوی دیگر سیاست های متزلزل کاخ سفید مانع از دلار شد تا جایی که این روند سبب کاهش چشمگیر 9 درصدی دلار در برابر یورو و کاهش 5/3 درصدی ارزش کل دلار در سال 2017 شد که این افت از سال 2003 به بعد بی سابقه بوده است.البته این نکته را نیز باید یادآورشد که قسمتی ازجهش قیمتی کالاها و فلزات اساسی به دلیل کاهش ارزش دلار می باشد.مس در معاملات روز گذشته وارد کانال 3300 دلار شد تا با 95/0 درصد رشد نسبت به روز گذشته بیشترین افزایش قیمت را از آن خود کرده باشد.

همچنین در بازار نفت نیز کماکان افزایش تقاضا و کاهش ذخایر نفتی ایالات متحده سبب رشد چشمگیر بهای طلای سیاه شده است تا جایی که امروز قیمت نفت برنت با 46 سنت افزایش به 66 دلار و 61 سنت رسید که در طی چندماه اخیر رکورد جدیدی از خود ثبت کرده است. از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون نفت برنت ۱۷ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۱۲ درصد رشد قیمت داشته‌اند  و یعنی رشد 50درصدی از ابتدای سال2017.