۰ نفر

پالایشی‌ها در اوج

روزهای بی‌قراری شاخص

۳ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۳۷
کد خبر: 239800
روزهای بی‌قراری شاخص

دماسنج بازار سرمایه امروز با شکست مقاومت 97هزار و صعود 713 واحدی ، خود را برای ورود به کانال جدید آماده می کند تا با ادامه روند رکورد زنی ، گرمابخش حال و هوای زمستانی بازار باشد.

اقتصاد آنلاین- مریم علیزاده؛ در طی معاملات امروز شاخص با 713 واحد افزایش وارد کانال 97 هزار شد تا با ادامه روند  رو به جلو نویدبخش شروع دوران رونق در تابلوی اقتصادی کشور باشد. شاخص هم وزن نیز با 36 واحد افزایش خود را به عدد 18هزار رساند.

در پایان ساعت معاملاتی بازار بورس تهران 966 میلیون برگه سهم به ارزش 2531میلیارد ریال در بیش از 70هزار معامله، خرید و فروش شد.

بیشترین توجه حقیقی ها در بازار امروز به سمت پالایشی ها بود تا جایی که در همان ابتدای بازار نماد شخارک با صف خرید روبرو شد بیشترین تاثیر مثبت را نیز نمادهای فارس، شتران، شپنا ، شخارک و وامید بر بازار داشتند. گفتنی است نماد وامید پس از توقف به دلیل تعدیل 21دصدی ، امروز بدون دامنه نوسان بازگشایی شد که در همان ابتدا با افزایش 3درصدی به قیمت 221 تومان رسید.

در سویی دیگر بیشترین تاثیر منفی را نمادهای اخابر، همراه و مپنا بر بازار اعمال کردند.

در طی معاملات امروز نمادهای ولساپا بعد از اعلام افزایش سرمایه 100درصدی از محل مطالبات و آورده های نقدی در صفر قیمتی ، وامید با مثبت 3درصد و شلرد در صفر قیمتی بازگشایی شدند.همچنین در پایان معاملات امروز نماد شرکت سیمان هگمتان متوقف شد.

در بازار امروز قرار بود 15میلیون برگه سهم از شرکت عطرین نخ قم برای اولین بار در بازار فرابورس عرضه شود که با توجه به وجود ابهاماتی هنوز تا به این لحظه پیامی از سوی ناظر مبنی بر شروع عرضه درج نشده است. اما همچنان مسولان فرابورس تهران خبر لغو این عرضه اولیه را تائید نکرده اند.