۰ نفر

زمستان با طعم عرضه اولیه

۲ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶
کد خبر: 239529
زمستان با طعم عرضه اولیه

همانطور که شاهد بودیم عرضه اولیه سهام شرکت های تازه وارد در ماه های آبان وآذر متوقف شد که به گفته سازمان بورس دلیل این تاخیر ها بروز رسانی سامانه بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، اما با فرارسیدن زمستان این عرضه ها از سر گرفته شده و شرکت های معرفی شده و در صف ورود با شتاب زیاد در حال بورسی شدن هستند.

چهارشنبه هفته گذشته و پس از ٧ هفته تاخیر در عرضه ها این قفل با امید باز شد تا این هفته هم شاهد عرضه "نطرین" در روز یکشنبه باشیم. اما خبرهای خوش این هفته به اینجا ختم نمی شود. زمزمه هایی از ورود قریب الوقوع "زشگزا"  بگوش میرسد. شیر و گوشت زاگرس شهرکرد که دی سال گذشته درج نماد شده ، بعد از جلسه معارفه 13 آذر در نوبت واگذاری سهام قرار گرفته  است. انتظار می رود عرضه اولیه 20 درصد معادل 16میلیون سهم این شرکت در هفته جاری باشد.

این شرکت سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را 482 ریال پیش بینی و در عملکرد نیمه اول سال هم 205 ریال را پوشش داده است.

براساس این گزارش، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد که در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد ، از زیرمجموعه های بنیاد مستضعفان بوده و دارای 5 هزار گله بوده و سال گذشته قادر به تولید بیش از 30 هزار تن شیر و 28 هزار تن محصولات زارعی و 600 تن محصول باغی شده است.

شرکت نفت و گاز پرشیا نیز در یک قدمی عرضه اولیه می باشد. البته این شرکت یک قرارداد با شرکت ملی نفت را هنوز افشا نکرده که در صورت افشا ، مراحل عرضه اولیه آغاز می شود.

البته نکته مهمی که در این بین باید بدان توجه داشت حجم این عرضه های اولیه است. از آنجایی که دو شرکت یاد شده در حجم تقریبا کوچکی وارد بازار می شوند، دوستداران عرضه اولیه لازم است بدانند حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای هر سهم در صورت تخصیص کمتر از ٦٠ هزار تومان است. پس نیازی به عجله در فروش سهام با ارزش موجود در سبدتان نیست.