۰ نفر

افت قیمت در بازارسهام آسیایی

۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۳۰
کد خبر: 231284
افت قیمت در بازارسهام آسیایی

در معاملات روز دوشنبه ارزش سهام آسیایی با معاملات احتیاطی در پی نا مشخص بودن برنامه مالیاتی پایین آمد، درحالی‌که پوند انگلیس با افزایش تردیدها در مورد رهبری نخست‌وزیر، ترسا می، افت کرد.

به گزارش رویترز، در معاملات روز دوشنبه درحالی که سرمایه‌گذاران منتظر هستند ببینند که آیا جمهوری‌خواهان آمریکا خواهند توانست به سرعت به یک توافق بر سر اصلاحات مالیاتی برسند یا خیر، ارزش سهام آسیایی با معاملات احتیاطی پایین آمد، درحالی‌که پوند انگلیس با افزایش تردیدها در مورد رهبری نخست‌وزیر، ترسا می، افت کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، بنچ‌مارک سهام توکیو، نیکی ۲۲۵ با افت ۰.۷ درصدی مواجه شد و تحت تاثیر آن شاخص آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی هم ۰.۴ درصد افت کرد. بدون درنظر گرفت ژاپن سهام این منطقه تنها ۰.۰۵ درصد کاهش یافتند درحالی‌که شاخص سی‌اس‌آی سهام در سرزمین اصلی چین با ۰.۶ درصد افزایش به بالاترین سطح ۲ ساله خود رسید.

با بسته شدن بازار سهام وال‌استریت در روز جمعه، درحالی‌که جمهوری‌خواهان برنامه مالیاتی‌ جدیدی ارائه کردند که با ورژن مجلس نمایندگان آمریکا تفاوت داشت و با آغاز سودجویی سرمایه‌گذاران از فرصت به‌وجود آمده، شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ به روند ۸ هفته متوالی سود خود پایان داد.

نوبوهیکو کوراموچی، استراتژیست ارشد در شرکت میزوهو سکیوریتیز می‌گوید: تمام چشم‌ها به این دوخته شده است که سنا و مجلس نمایندگان با لایحه مالیاتی خود چه خواهند کرد.

او گفت: این که مباحثاتی در این مورد صورت خواهد گرفت تعجب‌برانگیز نیست، با این‌ حال این یک لحظه سربالایی برای بازارها است.

در بازارهای ارز هم با نامشخص بودن سرنوشت لایحه مالیاتی دلار هم لغزید.

یورو پس از این که اولین سود هفتگی خود را در چهار هفته اخیر در هفته گذشته به دست آورد امروز اندکی افت کرد و به نرخ ۱.۱۶۴۷ دلار رسید.

دلار به نرخ ۱۱۳.۵۸ ین رسید که بیش از یک ین از بالاترین مقدار ۷ ماهه ۱۱۴.۷۳۵ ین هفته گذشته خود پایین‌تر است.

پس از این که تایمز آو لاندن روز یکشنبه گزارش داد که ۴۰ نماینده مجلس انگلیس موافقت کرده‌اند درخواستی برای رای عدم اعتماد به ترسا می امضا کنند، پوند انگلیس تحت فشارهای جدیدی قرار گرفت و با افتی نیم درصدی به نرخ ۱.۳۱۲۰ دلار رسید.