۰ نفر

ممنوعیت صدور واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها از طریق بانک‌ها +سند

۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶
کد خبر: 229623
ممنوعیت صدور واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها از طریق بانک‌ها +سند

مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس امروز ابلاغیه‌ای صادر و طی آن اعلام کرده که صدور واحدهای سرمایه‌گذاری صندوقها از طریق شعب بانکها و موسسات مالی و اعتباری از امروز ممنوع می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس امروز ابلاغیه ای صادر و طی به کلیه نهادهای مالی اعلام کرده که صدور واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها از طریق شعب بانکها و موسسات مالی و اعتباری  از امروز  ممنوع می‌شود.

در این اطلاعیه این طور آمده است:

به استحضار می‌رساند؛ مصــوبۀ تاریخ ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۶ هیأت مدیره محترم سازمان در خصوص صندوق‌های  سرمایه گذاری به شرح ذیل ابلاغ می‌گردد:

۱. از تاریخ ابلاغ این مصوبه، صدور واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها ازطریق شعب بانکها یا مؤسسات مالی و اعتباری ممنوع است. لذا آن دسته از صندوقهای سرمایه گذاری که در حال حاضر بانکها یا   مؤسسات مالی و اعتباری عهده دار سمت رکن مدیر ثبت آنها هستند یا از شعب مربوطه جهت دریافت درخواست‌های صدور و ابطال واحدهای سرمایه گذاری صندوق استفاده میکنند، موظفند بدون نیاز   به طی تشریفات اصالح اساسنامه و امیدنامه، ضمن معرفی شخص واجد شرایط دیگری به عنوان مدیر ثبت، رویۀ پذیره نویسی، صدور و ابطال واحدهای سرمایه گذاری صندوق مربوطه را به گونه ای اصالح نماید که دریافت درخواست صدور واحدهای سرمایه گذاری صرفاً به روشی غیر از مراجعه سرمایه گذار به شعب بانکها یا مؤسسات مالی و اعتباری امکانپذیر باشد. لازم به ذکر است، ابطال واحدهای سرمایه گذاری توسط شعب بانکها یا مؤسسات مالی و اعتباری بالامانع است.

۲ .امکان تصدی سمت رکن مدیر ثبت در صندوقهای سرمایه گذاری توسط بانکها و مؤسسات مالی واعتباری وجود ندارد.

بورس