۰ نفر

دبیر سندیکای تولید کنندگان لوله وپروفیل فولادی ایران در گفت‌و با اقتصاد آنلاین؛

سودآوری سهامداران بازار سرمایه از فولادی‌ها/ خطاهای مدیریتی پاشنه آشیل این صنعت شده است

۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵
کد خبر: 225235
 سودآوری سهامداران بازار سرمایه از فولادی‌ها/ خطاهای مدیریتی پاشنه آشیل این صنعت شده است

دبیر سندیکای تولید کنندگان لوله وپروفیل فولادی ایران با تاکید بر سود آوری فولادی ها در نیمه نخست سال جاری بر این باوراست کاهش خطاهای مدیریتی این صنعت سود آوری خوبی برای سهامداران بازار سرمایه به ارمغان آورد.

اقتصاد آنلاین - هدی بذرافشان ؛ امیر حسین کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین با تاکید بر اینکه صنعت فولاد در بازار سرمایه و اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است و یکی از بازیگران اصلی و شاخص ساز در  بازار سرمایه می باشد، گفت:  حضور صنایع فولادی  در بازار سرمایه چه  صنایع مادر و چه صنایع تکمیلی می تواند، تاثیر مثبتی در افزایش تولید ناخالص داخلی ایفا کند.

 

دبیر سندیکای تولید کنندگان لوله وپروفیل فولادی ایران افزود: از رو  می بینیم فعالان  بازار سرمایه در سبد سهام خود، سهامی از شرکت‌های صنعت فولاد هم جا می دهند.

کاوه تصریح کرد:  شرکت های فولادی حاضر در بورس  در مقاطع  زمانی مختلف  توانسته  سودآوری خوبی  را برای سهامداران  بازار سرمایه به ارمغان آورد علاوه بر این بیش از 60 درصد معاملات بورس کالا هم به صنایع فلزی اختصاص دارد

وی با اشاره به اینکه همه واقف هستیم که اشتباه و خطا های  مدیریتی نیز می تواند در کاهش سوددآوری موثر باشد، اظهارداشت:  بطور مثال   مدیران برخی از شرکت های فولادی حاضر در بورس؛  سال گذشته صادرات  فولاد با حاشیه سود صفر و گاها بصورت دامپینگی انجام  داده اند  درحالی که بازار داخلی  کشش برای خرید تولیدات داخلی را متناسب با قیمت جهانی داشته است که این به زیان سهامداران شده و شنیده شده برخی سهامداران جز  پیگیر مسائل حقوقی این زیان وارده  هستند.

کاوه در ادامه بیان داشت: البته امسال با توجه به اولویت داشتن  تامین مواد اولیه صنایع داخلی،  در شش ماه اول سال 96  تا 50 درصد بیش از شش ماه مشابه سال قبل افزایش سود داشته‌اند.

دبیر سندیکای تولید کنندگان لوله وپروفیل فولادی ایران این را هم یادآور شد؛ در فولاد صنایع بزرگ و بالا دست  به دلیل اختصاص  انواع یارانه های تولید  و معافیت مالیاتی حضور در بورس،  قیمت تمام شده آنها نسبت به دنیا پایین تر است از این رو  وقتی محصولات آنها  در بازار داخلی یا جهانی متناسب با قیمت دیگر فولاد سازان دنیا فروخته می‌شود  یعنی سود هنگفتی را باید نصیب سهامداران کند که متاسفانه گاهی با دامپینگ این سود بجای اینکه در جیب سهامداران داخلی برود تقدیم به صنایع خارجی در اروپا می شود.

وی افزود:  بطور حتم  به حداقل  رسیدن خطای مدیریتی می تواند به ارتقای این صنعت فولاد  در بورس های اوراق و  بورس کالای ایران  منجر شود.

کاوه در خصوص سخنان اخیر ترامپ و تاثیر آن بر بازار سرمایه نیز خاظرنشان کرد:  ملت ما چندین دهه است به این یاوه سرایی های آمریکایی ها که گاها شدت می‌گیرد آشنا هستند، راه مقابله با تهدیدات دشمنان توجه به اقتصاد مقاومتی و درون زایی است. ما نباید منابع خود  را  بصورت  خام به خارجی صادر کنیم و باید  خواسته های صنایع تکمیلی کوچک و متوسط را تامین و با فرآوری مواد خام که از  مزیت های کشورمان است برای خود امنیت اقتصادی بدون وابستگی فراهم نماییم.