۰ نفر

شاخص کل دوباره در کانال ۸۳هزار واحدی

گام‌های محکم فولادی‌ها در بورس

۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸
کد خبر: 215143
گام‌های محکم فولادی‌ها در بورس

بازار سهام امروز با معاملات پرحجم سهام در گروه های فلزات اساسی و معدنی ها شاهد جای گیری شاخص کل بورس در کانال 83 هزار واحدی برای سومین بار از آذر 1392 تا کنون بود.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین؛ با پایان معاملات روز دوشنبه 6 شهریور ماه 96 ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش 127 واحدی نمایشگر عدد 83 هزار و 12 واحد بود.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش 67 واحدی به عدد 17 هزار و 838 واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با افزایش 41 واحدی به عدد 26 هزار و 898 واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن با افزایش 51 واحدی، عدد 13 هزار و 512 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 196 به رقم 91 هزار و 359 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با 171 واحد افزایش در حالی عدد 58 هزار و 386 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با کاهش 170 واحدی به رقم 179 هزار و 740 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس نیز بدون تغییر چندانی روی رقم 947 واحد ایستاد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین ؛ بازار سهام امروز با پایان استراحت کوتاه اغلب نماگرهای بازار شاهد جای گیری شاخص کل بورس در کانال 83 هزار واحدی برای سومین بار از آذر ماه 1392 تا کنون بود.

شاخص کل بورس اولین بار و همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم در تاریخ 9 آذر ماه 1392 به رقم 83 هزار و 572 واحد رسیده بود.

بهبود حجم و ارزش معاملات سهام در بورس بیش از آنکه ناشی از تعدیل سیاست های پولی بانک مرکزی با کاهش دستوری نرخ سود بانکی و یا تلاش دولت برای ایجاد رونق اقتصادی از طریق سیاست های مالی انبساطی باشد به لطف بهبود تقاضا در بازار های جهانی کامادیتی ها و رشد قیمت فلزات اساسی بوده است.

افزایش قیمت ها برای شرکت های صادرات محور کشور ازجمله فولاد و مس باعث شده تا نرخ محصولات فولادی در بورس کالا با جهش 70 درصدی در تابستان امسال مواجه باشد .

در بازار سهام نیز تکاپوی معامله گران اغلب حقوقی برای جمع آوری سهام گروه فزلات اساسی و معدنی ها در کف قیمت باعث شده تا بازار سهام با بهبود حجم وارزش معاملات روبرو باشد.

در بازارامروز اوره سازهای گروه پتروشیمی نیز همچنان با اقبال خریداران روبرو هستند . در گوره خودرویی ها نیز جمع آوری سهام از سوی معامله گران حقیقی نوسانگیر باعث شکل گیری صف خرید های پایدار در اغلب نماد های معاملاتی این گروه در روز جاری شد.

در گروه قندی ها نیز تک سهم های این گروه با معاملات کد به کد معامله گران نوسانگیر مواجه شد که البته در اغلب نماد های این گروه اصلاح قیمت سهام به انباشت عرضه در برابر تقاضا منتهی شد.

بر اساس این گزارش به نظرمی رسد با توجه به در پیش بودن موعد ارایه گزارش های عملکردی شش ماهه حسابرسی نشده شرکت های بورسی و انتظار برای تعدیل های بودجه ای بویژه در شرکت های فولادی باید متولی بازار سرمایه گزارش های شفاف سازی جدیدی بر اساس میزان برآوردهای تولید و فروش از ناشران بورسی و فرابورسی درخواست کند.