۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین عنوان شد:

سایه سنگین تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها در شهریور ماه/ برای بازگشت سرمایه به بورس معاملات سخاب اصلاح شود

۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۰۷
کد خبر: 212564
سایه سنگین تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها در شهریور ماه/ برای بازگشت سرمایه به بورس معاملات سخاب اصلاح شود

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اصلاح روند معاملات اوراق سخاب می تواند سرمایه فراری از بازار سرمایه را مجددا به بورس جذب نماید ، گفته است: با اتمام این روند در نیمه دوم سال و دریافت گزارش های 6ماهه مناسب، امیدواریم اوضاع کنونی بهبود و بازار روند مثبت پیش بگیرد.

حامد حداد در گفت و گو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت شرکت های پالایشی گفت: با توجه به افزایش سود آوری شرکت های پالایشی در گزارش های اعلامی سال گذشته و احتمال سود دهی بالاتر برای امسال ، این صنعت با افزایش تقاضای خرید در روزهای گذشته بخصوص هنگام بازگشایی نمادها مواجه شد.

وی افزود: با اعلام نرخ خوراک رسمی شرکت پالایش و پخش پیش بینی می شود  شاهد توانایی تعدیل مثبت در گزارش های پیشرو این شرکت ها باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه به دورنمای بورس  در ماه های پیش رو اشاره و تصریح کرد: تصمیم سازمان بورس برای عدم پذیرش اوراق خزانه اسلامی بانک ها (سخاب) باعث ایجاد بازار معاملات غیر رسمی این اوراق شده که به دلیل نرخ سود جذاب تبعاتی همچون  خروج سرمایه از بازار بورس و کاهش حجم معاملات را در پی داشته است، از این رو  امیدواریم با اصلاح روند معاملات اوراق سخاب این حجم از سرمایه مجددا به بازار جذب شود.

حداد با تاکید بر اینکه در یک ماهه پیشرو با نزدیکی به سال مالی بیشتر  کارگزاران، بازار بورس دچار افت بیشتری می شود، بیان داشت:  با فشار حجم عرضه سهام در بازار برای تسویه حساب خرید های اعتباری، بازار دچار کمبود نقدینگی شده و افت شاخص بورس و کاهش ارزش سهام در پی خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه  خاطرنشان کرد: با اتمام این روند در نیمه دوم سال و دریافت گزارش های 6ماهه مناسب، امیدواریم اوضاع کنونی بهبود و بازار روند مثبت پیش بگیرد.