۰ نفر

رییس سازمان بورس عنوان کرد:

راه‌اندازی بورس‌ارز با همکاری بانک‌مرکزی تا پایان امسال

۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۴۲
کد خبر: 212196
راه‌اندازی بورس‌ارز با همکاری بانک‌مرکزی تا پایان امسال

رییس سازمان بورس از راه اندازی بورس ارز با همکاری بانک مرکزی تا پایان امسال در بازار سرمایه خبر داد و گفت : هیچ کس حق ندارد از سلامت و صحت رسانه به نفع خود سوء استفاده نماید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاپور محمدی  عصر امروز در نخستین جشنواره بورس و رسانه به اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره  کرد و گفت:حل مشکلات شرکت ها در خصوص افزایش سرمایه اصلاح دستور العمل توقف نمادها، تنقیح قوانین و مقررات  بازار سرمایه و نیز کاهش ریسک عدم تعهد  از جمله اقدامات صورت گرفته  در سازمان است.

رییس سازمان بورس اوراق و بهادار به اصلاح قانون بازار سرمایه اشاره و تصریح کرد: این لایحه تا یک ماه آینده به شورای عالی بورس ارسال خواهد شد.

این مقام‌مسئول به اقدامات آتی سازمان‌بورس اشاره کردوگفت: راه اندازی معاملات قرارداد آتی در معاملات سهام، انجام معاملات نفت خام در بورس انرژی و راه اندازی بورس ارز با همکاری بانک مرکزی از جمله اقدامات آتی سازمان‌ بورس تا پایان سال جاری محسوب می شود.

رسانه ها ابزار تبلیغات سازمان بورس نیستند و هیچ کس حق ندارد از رسانه سوء استفاده کند . صحت و سلامت رسانه باید رعایت شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه  از افزایش امیدها به رونق بازار سرمایه خبر داد و گفت:  کارمزدها نیز کمتر  و فعالیت شرکت ها  تسهیل خواهد شد؛  همچنین قرار است مالیات، فقط به معاملات سود ده تعلق گیرد و افرادی که در خرید سهام ضرر کرده باشند، به زودی از مالیات معاف شوند.

وی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی برای لغو مالیات معاملات زیان ده چراغ سبز نشان داده است، اظهار داشت: همه کارمزدهای معاملاتی در بورس ها تقلیل پیدا می کند و البته این کاهش کارمزدها غیر از حذف مالیات از معاملات زیان ده خواهد بود.

وی  با اشاره به اینکه کاهش کارمزد معاملات برای راه اندازی معاملات الگوریتمی لازم است، گفت : بنابر مصوبه شورای عالی بورس ، کارمزد سازمان بورس از هشت ده هزارم به شش ده هزارم تغییر یافت.

 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، به موضوع  بوک بیلدینگ اشاره کرد و افزود: عده ای در نامه ای اعلام کردند که عرضه های اولیه با مشکل مواجه است ؛ بنابراین عرضه های اولیه در بازار سرمایه اصلاح و فواید آن نصیب همه شد.

محمدی بیان داشت: قوانین بازار سرمایه حدود  8 سال پیش اصلاح شد و هم اکنون نیز در حال اصلاح مجدد  است که این ملاحظات تا یک ماه آینده به شورای عالی بورس می رود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار سپس به موضوع توقف و بازگشایی نمادها در بورس اشاره کرد و افزود:  اگر توقف نمادهای برخی شرکت ها طولانی شد به خاطر ضعف دستورالعمل ها بود که بررسی و اصلاح شد و این نیز تا دو هفته آینده ابلاغ می شود

وی  عدم برخورد با اخلالگران در بازار سرمایه را تضییع حقوق بیش از 10 میلیون سهامدار دانست  و گفت: رسانه ها کنترل کننده قدرت، مقامات و مردم عادی اند و می توانند شفافیت و افزایش مطالبه گری را دنبال کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای بازار سرمایه سه کارکرد  اصلی  انتخاب صحیح اطلاعات، فرهنگ سازی و کمک به شفافیت تعریف شده است؛ تصریح کرد:  در عدالت اطلاعاتی، رسانه ها نقش مهمی دارند و در حالتی که شرکتی اطلاعات را افشا نمی کند؛ سازمان بورس با حمایت رسانه ها وارد عمل خواهد شد.