۰ نفر

حفظ ثروت سهامدار بزرگترین دستاورد قاسم ایران/ افزایش سرمایه ۲۰میلیارد تومانی در اختیار هیات مدیره

۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵
کد خبر: 207762
حفظ ثروت سهامدار بزرگترین دستاورد قاسم ایران/ افزایش سرمایه ۲۰میلیارد تومانی در اختیار هیات مدیره

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت قاسم ایران در ساعت 9 صبح مورخ یکم خرداد ماه واقع در هتل المپیک تهران و با حضور بیش از 90 درصد سهامداران برگزار گردید.

دستور جلسه :  

استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی

تصویب صورت‌های مالی دوره مالی منتهی به 1395.12.30

انتخاب حسابرس و بازرس قانونی

انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار

تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره

تعیین پاداش هیئت مدیره

 اعضای هیئت رئیسه مجمع :

براساس رأی‌گیری به‌عمل‌آمده در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت قاسم ایران اعضای هیئت‌رئیسه این مجمع شامل آقای حسین علی اکبرزاده  به‌عنوان رئیس مجمع ،آقای پرویز امانی  به‌عنوان ناظر اول مجمع ، آقای صالح محمدی  به‌عنوان ناظر دوم مجمع و آقای حمیدرضا قدری  به‌عنوان منشی مجمع انتخاب شدند .

در ادامه جلسه آقای حمید رضا قدری با ارایه گزارشی از عملکرد یکساله هیات مدیره این شرکت به مجمع سهامداران گفت: شرایط اقتصادی سال 1395 تشدید تداوم اقتصاد رکود تورمی را در پی داشت و برآیند آن اختلال در چرخه نقدینگی ،کاهش توان خرید و در نتیجه آسیب جدی به فعالیت های بازار کسب و کار را به همراه داشت.

از اینرو با توجه به بستر اقتصادی حاضر ضرورت داشت تا سیاستگذاری در حوزه کسب و کار و بازار نیازمند بازنگری مجدد شود لذا بازمگری در روابط فیمابین تامین کنندگان و مشتریان در سال 1395 در دستور اقدام قرار گرفت که تبعات آن در سال 1396 و سال های آتی قابل ارزیابی خواهد بود.

در راستای سیاست های جذب نقدینگی ،کلیه شرکت های فعال در زمینه پخش با هدف بقاء و حفظ سهم بازار مبادرت به ارایه تخفیفات بالا و سیاست های ترفیعات مختلف نمودند و در این راستا نیز شرکت در حد توان در دسترس به فعالیت خود ادامه داد به گونه ای که سهم بازار خود را برای بهره برداری بیشتر در دوران آینده حفظ نماید.

وی با اشاره به استراتژی شرکت در سال مالی 95 عنوان کرد: به دلیل شرایط رکود اقتصادی میزان تقاضا برای خرید محصولات کاهش داشته و کاهش فروش سال مذکور نسبت به سال 1394 عمدتاً ناشی از این موضوع بوده است و از سوی دیگر تولید کنندگان و وارد کنندگان نیز تلاش وافری داشته اند تا بتوانند سهم بازار خود را با ارایه تسهیلات و اعطای مهلت تسویه بدهی بیشتر نمایند.

این موضوع باعث شده تا مشتریان برای استفاده مناسب تر از این شرایط رقابتی خرید های مختصری انجام دهند با توجه به شرایط موجود اقدام هایی انجام شده است. از جمله اینکه تلاش برای کامل کردن سبد کالایی با رویکرد پرداخت متناسب با شرایط وصول خصوصاً در بخش دارو و همچنین مارژین متناسب با هزینه های توزیع و بازنگری در مارژین شرکت های تامین کننده قبلی و افزایش آن در برخی از تامین کنندگان در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

اعمال سیاست های ترفیع در فروش با هماهنگی تولید کنندگان در بخش غذایی و همچنین حضور در کشور عراق به خصوص در بخش مرکزی و جنوبی آن و توزیع و پخش کالاهای شرکت های گروه و برخی از تامین کنندگان دیگر و امکان سنجی در خصوص توسعه آن در سال 1396 نیز از دیگر اقدام های صورت گرفته در این زمینه است.

وی در ادامه دستیابی به برخی اهداف از جمله افزایش سرمایه از 36 میلیارد تومان به 80 میلیارد تومان از محل سودانباشته، مطالبات و آورده نقدی را یادآور شد و گفت: از این رقم مبلغ 20 میلیارد تومان برای افزایش سرمایه در اختیار هیات مدیره است که انجام خواهد شد.

در عین حال فروش ساختمان شعبه قدیم شرکت قاسم ایران در اصفهان به مبلغ 23 میلیارد تومان و بهبود ناوگان حمل و نقل و توزیع کالا شامل برنامه ریزی برای خرید 30 دستگاه کامیون ایسوزو5 و 8 تن و 10دستگاه لیفتراک دیزلی و اقدام برای برگزاری مزایده فروش کامیون های فرسوده از رده خارج در سال جاری می باشد.

قدری با بیان اینکه تنها یکسال از مدت تصدی مدیریت وی در شرکت قاسم ایران سپری می شود گفت: با مجموعه گروه صنعتی مینو تقریبا 9 سال است که همکاری دارم.

وی افزود: چالش نقدینگی و تداوم آن به علت تغییر شرایط بازار دارو و تا حدودی غذا در کشور، تغییر روند فروش با نگرش دقت بیشتر در وصول مطالبات از موفقیت های حاصل در سال 1395 محسوب میشود همچنین تجدید نظر در قراردادهای تامین کالاهای غیر از گروه صنعتی مینو اعم از دارو و غذا از دستاوردهای سال 95 محسوب میگردد.

وی با اشاره به اهداف و چشم اندازهایی را که برای رشد و شکوفایی هرچه بهتر شرکت قاسم ایران در نظر گرفته شده ،گفت: اجرای طرح مدیریت تحول در ارکان اجرایی شرکت قاسم ایران با هدف مناسب تر شدن وضعیت سود آوری و چرخه نقدینگی ، همچنین انطباق بیشتر رفتار ارکان فروش با فضای رقابتی حاکم بر بازار از جمله این اهداف است .

این مقام مسئول با اشاره به استارتژیشرکت پخش ایران در توسعه بازارهای فروش عنوان کرد: افزایش تعداد مشتریان فعال از 63000 به 79000 و برنامه آینده رسیدن به یکصد هزار از جمله اهداف توسعه بازار و در پی آن توسعه فروش محصولات گروه صنعتی مینو در نظر گرفته شده است .

سخت ترین امور هر سازمان علی الخصوص سازمان های سنتی انطباق پذیری به موقع با تغییرات و تحولات محیطی است ، تشخیص به موقع و حرکت صحیح از مبانی و اصول مدیریتی حاکم بر هر سازمان می باشد . شرکت قاسم ایران در حال طی کردن طرح تحول و گذار از مدیریت سنتی به مدیریت نوین می باشد . در این مسیر مزایا و معایب ، تواما" رخ می نمایند در این دوره گذر همکاران خوب و لایق و فهیم در شرکت قاسم ایران با همدلی و اتحاد از این گذار با موفقیت عبور کرده و در آینده ای نه چندان دور یک بنگاه اقتصادی الگو و موفق را تقدیم ذینفعان خواهند نمود.

اهداف بلند مدت شرکت قاسم ایران

برند سازی و ارتقاء نام تجاری شرکت

ارتقاء تکنولوژی های نرم افزاری و سخت افزاری به روز

بهینه سازی استفاده از ظرفیت ها و سیستم چابک

نهادینه سازی مشتری مداری و ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان در شرکت

افزایش میزان چابکی شرکت

ارتقاء سرمایه های انسانی توانمند،با انگیزه و کارآمد

افزایش سهم بازار و پایداری افزایش فروش شرکت

افزایش تنوع سبد محصولات

دستیابی به زنجیره کامل تامین

ترکیب سهامداران شرکت:

ترکیب سهامداران شرکت و درصد مالکیت آنها در تاریخ 30اسفندماه 1395 به شرح جدول زیر است:

 افزایش سرمایه ۲۰میلیارد تومانی در اختیار هیات مدیره

شرکت قاسم ایران به عنوان یکی از واحد های فرعی شرکت سهامی عام صنعتی مینو به عنوان سهامدار عمده به شمارمی رود و عمده سهام شرکت سهامی عام صنعتی مینو متعلق به شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان است لذا تمامی عملکرد بر اساس سیاستهای شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان می باشد.

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی

 افزایش سرمایه ۲۰میلیارد تومانی در اختیار هیات مدیره

پیش بینی حدود 12میلیارد تومان مخارج سرمایه ای در سال 1396 به منظور اجرای برخی طرح های توسعه ای با وجود هزینه کرد حدود 50 میلیارد تومانی برای طرح های توسعه ای همچون خرید وسائط نقلیه و لیفتراک،نوسازی و بهسازی تجهیزات انبارها ،تجهیزات کامپیوتری و اثاثه اداری و سایر کالاها از جمله دیگر اقدام هایی بود که صورت گرفته است.

بیان برنامه ها و چشم انداز وضعیت شرکت برای سال مالی آتی:

ساخت انبار دارویی در شعب کرمانشاه و یزد

برنامه ریزی برای گسترش فعالیت در کشور عراق از طریق سرمایه گذاری و مشارکت طرف عراقی

ارتقاء سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری

ایجاد فروش اینترنتی B to  B و B to C

ارزیابی عملکرد شعب در دوره های منظم

بهینه سازی و ادغام ساخت انباهای ستاد و تهران

جابجایی شهرهای تحت پوشش هر شعبه بر اساس صرفه جویی در مسافت کارتن حمل شده با رویکرد کاهش هزینه های توزیع و فروش.

جذب مشتریان جدید جهت افزایش سطح پوشش در دسترس

پیشنهاد هیات مدیره برای تقسیم سود:

در این مجمع در حالی پیشنهاد هیات مدیره برای تقسیم حداقل سود قابل تقسیم یعنی 10 درصد از سود خالص به سهامداران پیشنهاد شد که در نهایت مبلغ 27 ریال از 69 ریال سود خالص به ازای هر سهم معادل 39 درصد جهت تقسیم میان سهامداران مورد موافقت مجوع قرار گرفت.

همچنین موسسه آزمون پرداز ایران مشهود به‌ عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه بهراد مشار به‌ عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

روزنامه‌ اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.