۰ نفر

تیر خلاص حقوقی‌های پالایشی به حقیقی‌ها

۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۲
کد خبر: 204462
تیر خلاص حقوقی‌های پالایشی به حقیقی‌ها

امروز بازار سهام همزمان با اقبال به گروه رایانه و انتظار برای اعلام تعدیل های مثبت سود امروز شاهد افزایش حضور خریداران اغلب حقیقی در گروه پالایشی ها بود هر چند که فشار عرضه فرصتی برای حقوقی های این گروه تا قبل از توقف نماد معاملاتی آنها شد.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین، امروز شنبه 17 تیر ماه 96 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات با افزایش 181 واحدی روی رقم 78 هزار و 881 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 33 واحدی عدد 17 هزار و 227 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 138 واحدی به رقم  85 هزار و 938  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 157 واحدی به رقم  54 هزار و 381  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 221 واحدی در پله  176 هزار و 883  واحد ایستاد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش دو واحدی به 896 واحد رسید.

امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت بندر عباس با 72 واحد ،پالایش نفت اصفهان با 71 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 23  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پردیس با 18واحد ، ملی صنایع مس ایران با 13 واحد و پتروشیمی فجر با 11 واحد کاهش  بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 313 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 155  میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 43 هزار و 636  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت شیراز، صنایع کاشی و سرامیک سینا، کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی، گروه بهمن، سیمان مجد خواف، پالایش نفت اصفهان، اوراق اجاره صدانا، پالایش نفت لاوان، صنایع مس شهید باهنر، بیمه دانا، کشتی‌رانی ج.ا.ا، پالایش نفت تهران، بهنوش ایران از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی مینو، بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار، اوراق مشارکت شهرداری قم‌، گواهی سپرده عام بانک رفاهی کارگران، حق‌تقدم خرید سهام نفت پاسارگاد، تجارت الکترونیک پارسیان، فولاد خوزستان، تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، حق تقدم خرید سهام نیروترانس، فرآورده‌های نسوز ایران،‌ توسعه معاون و فلزات بازگشایی شدند.

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد اندکی بیش از 640 میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش بیش از 129 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد.

در فولاد مبارکه اما امروز 20 میلیون سهم به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان کد به کد شد همچنین اندکی بیش از 16 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

در ارتباطات سیار ایران نیز کمتر از 6 میلیون سهم به ارزش 8.5 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین امروز بیش از 4 میلیون سهم پتروشیمی فجر به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. در داروپخش نیز 3.5 میلیون سهم این شرکت به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان کد به کد شد.