۰ نفر

بازار دومی‌ها رونق گرفتند

۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۷
کد خبر: 203920
بازار دومی‌ها رونق گرفتند

امروز سه شنبه 14 تیر ماه 96 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات با افزایش 67 واحدی روی رقم 78 هزار و 700 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 27 واحدی  در پله  17 هزار و 193 واحدی ایستاد و شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 32 واحدی به رقم  85 هزار و 799  واحد را از آن خود کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، شاخص بازار اول اما  در حالی با کاهش 29 واحدی به رقم  54 هزار و 223  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 580 واحدی عدد  176 هزار و 662  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش دو واحدی به عدد  899 واحد بسنده کرد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های همراه اول با 69 واحد ،آسان پرداخت پرشین با 27 واحد و گروه مپنا با 19  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت  را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت بندر عباس و کشتیرانی ج.ا.ا با 21 واحد ، سرمایه گذاری غدیر با 10 واحد و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با 9 واحد کاهش  بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 218 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 552  میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 42 هزار و 266  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان هرمزگان، حق تقدم خرید سهام نفت پاسارگاد، صنعتی مینو، اوراق اختیار فروش تبعه داروپخش، ایران‌ارقام، حق تقدم خرید سهام گروه دارویی البرز، ارتباط سیار ایران، پارس سوئیچ، گروه دارایی برکت،‌داروسازی فارابی،  گروه دارایی البرز، صنایع شیمیایی فارس، قند قزوین،‌ سایپا آذین، کمک‌فنر ایندامین سایپا، اوراق رهنی بانک مسکن، خدمات دارایی و کشتیرانی خط دریا بندر، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه پاسارگاد،‌تابان‌نیرو سپاهان، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، داروسازی کوثر، سرمایه‌گذاری صنعت نفت،‌پتروشیمی جم،‌معدنی و صنعتی چادرملو، متوقف شدند.