۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد:

سکوت معنی‌دار سازمان بورس در برابر شفاف‌سازی کارمزدها

۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۰
کد خبر: 201117
سکوت معنی‌دار سازمان بورس در برابر شفاف‌سازی کارمزدها

شفاف سازی در خصوص نرخ کارمزد معاملات و انتقاد از نرخ کارمزد کارگزاری ها در حالی به عنوان مطالبه سهامداران از متولی بازار سرمایه عنوان می شود که این نهاد برای توضیح در این خصوص پاسخگو نیست.

در تاریخ سوم خرداد سال جاری خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین در گزارشی میدانی با اهالی تالار شیشه ای در مورد نرخ کارمزد معاملات بویژه سهم کارگزاری ها از این نرخ به گفتگو پرداخت که کارمزد یک و نیم درصدی از معاملات سهام با انتقاد بسیاری از سهامداران و سرمایه گذاران روبرو بود.

البته تریبون اقتصاد آنلاین در اختیار مدیران عامل کارگزاری ها قرار گرفت و آنها نیز  برخی الزامات سختگیرانه  سازمان بورس و اوراق بهادار برای شرکت های کارگزاری از جمله اخذ مجوزها، لزوم برخورداری از فضای کافی، سرمایه بالا درکنار مازاد نیروی انسانی را دلیل  مهمی برای  افزایش هزینه های کارگزاری ها برشمرده و معتقد بودند در چنین شرایطی هیچ جایی برای انتقاد از نرخ کارمزد کارگزاری ها باقی نمی ماند.

دبیر کل کانون بورس و اوراق بهادار نیز تاکید کرد؛  الزام قانونی تعیین سقف نرخ کارمزد کارگزاری باید لغو تا کارمزدها به صورت رقابتی میان کارگزاران تعیین شود .  

خبرنگار اقتصاد آنلاین برای پیگیری این موضوع از سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور شفاف سازی و دریافت توضیحات این سازمان که مطالبه سهامداران و کارگزاران را شامل می شود با بخش نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تماس های مکرری گرفت اما پس از گذشته سه هفته از این پیگیری با کمال تاسف هیچ پاسخی به این رسانه و یا عموم سهامداران بازار سرمایه ارائه نشده است.