۰ نفر

مدیر عامل کارگزاری اقتصاد بیدار به اقتصاد آنلاین عنوان کرد:

دلیل استقبال کم رنگ از فاینکس ۲۰۱۷/ سرمایه گذاری بلند مدت نسخه عمومی نیست

۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۱۷
کد خبر: 188237
دلیل استقبال کم رنگ از فاینکس ۲۰۱۷/ سرمایه گذاری بلند مدت نسخه عمومی نیست

یک کارشناس بازار سرمایه از برخی تصمیمات، قوانین و مقررات در این بازار انتقاد کردوگفت: تمام ریسک های این تصمیمات از سوی نهاد های اجرایی به سرمایه گذارها و کارگزاران منتقل می شود.

اقتصاد آنلاین - فرزاد اصلانی، حسن رضایی پور  درحاشیه نمایشگاه بورس بانک و بیمه در گفت وگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین با بیان اینکه بورس هر کشوری آیینه اقتصاد آن کشور است،گفت: هر آنچه در اقتصاد کشور اتفاق می افتد تاثیر مستقیم در بورس دارد.

 

وی افزود: در سال هایی که رشد اقتصادی داشتیم به فاصله چند ماه شاخص بورس افزایش و با رکود اقتصاد شاخص بورس نیز  کاهش پیدا کرده و این یک امر طبیعی است.

مدیر عامل کارگزاری اقتصاد بیدار تصریح کرد: اما اکنون خارج از قوانین طبیعی ریسکهایی به بازار از طرف ناشرین ، قانون گذار و یا نهادهای اجرایی تحمیل می شود که خارج از قوانین بازار سرمایه است،از جمله این ریسک توقف طولانی مدت نمادهای بزرگ در سال گذشته است  که بلاتکلیفی اغلب این نمادها  نگرانی و بدبینی سرمایه گذاران را به بازار سرمایه به دنبال داشته است؛ بطوری که باعث قفل شدن سرمایه سرمایه گذاران شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران بورس همه از جنس بلند مدت نیستند،اظهارداشت: خیلی از سرمایه گذاران کوتاه مدت سرمایه گذاری می کنند و یا جنس سرمایه آنها به شکلی است که نمی توانند در بازار سهام بصورت بلند مدت حضور داشته باشند؛ از این رو با در نظر گرفت ریسک بسته شدن نمادها از ورود به بازار منصرف شده و بازارهای دیگر که از نقدشوندگی بهتری برخوردارند منتقل می شوند.

این کارشناس بازار سرمایه  با اشاره اینکه حجم قابل توجهی از بازار درگیر این محدودیت است، بیان داشت: این امر باعث می شود که سرمایه گذار در مدیریت سرمایه خود ناتوان و به تبع آن  به محض بازگشایی نماد با خروج از بازار، اقدام به انتقال سرمایه به بازارهایی مثل خودرو ، مسکن و ... شوند و به تبع آن در کاهش ارزش سهام این نمادها تاثیر دوچندان داشته باشند.

رضایی پور معتقد است؛ نگرانی بیشتر اهالی این بازار برخی تصمیمات، قوانین و مقرراتی است که هر روز افزایش می یابد و تمام ریسک های این تصمیمات  از سوی  نهاد های اجرایی به سرمایه گذاران و کارگزاران منتقل می شود.

البته مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار این را هم یاد آور شد که رونق و رکود طبیعت بازار است و در صورت رونق اقتصاد قطعا بازار نیز رونق خواهد یافت.

وی در ارزیابی نمایشگاه  امسال نیز اینطور پاسخ دادوگفت: فاصله بین دو نمایشگاه به سال نرسیده و می تواند یکی از دلایل عدم مشارکت کارگزاران نسبت به سالهای گذشته باشد؛ همچنین زمان نامناسب برگزاری (تعطیلات نوروز) و عدم امکان هماهنگی در این ایام می تواند دلیل دیگر این امر باشد.