۰ نفر

اقتصاد آنلاین خبر می‌دهد:

سایه‌بازی‌های سیاسی از سر "فملی" کم شد

۱۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۲۴
کد خبر: 185932
سایه‌بازی‌های سیاسی از سر "فملی" کم شد

ارجمندی مدیرعامل سرمایه گذاری مس سرچشمه در نشست خبری بررسی وضعیت این شرکت و معارفه سهام آن برای انتقال به تابلوی بازار اولیه فرابورس گفت:مجموعه مس سرچشمه در مهرماه 1366با سرمایه 100میلبون ریال تاسیس شد و درحال حاضر این سرمایه به 160میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین، وی افزود:در 20روز آینده با مجوز سازمان بورس قرار است این رقم به 200میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرعامل مس سرچشمه در ادامه اظهار داشت:56 درصد از سهام عمده شرکت مربوط به صندوق بازنشستگی8.7درصد مرتبط به شرکت آتیه اندیشان و 35.3درصد از سهام نیز مربوط به 6 هزار اشخاصی که اغلب بازنشستگان شرکت است.

ارجمندی با اشاره به اینکه در سال 91در بازار پایه فرابورس پذیرفته شدیم،تصریح کرد:در حال حاضر نیز سازمان بورس اوراق بهادار با پذیرش در بازار اولبه فرابورس موافقت کرده است.

در ادامه این نشست منصور سلطانی  رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه  با بیان اینکه  قیمت سهام این شرکت که در حال حاضر  ۳۱۰ تومان است پتانسیل دارد تا ۴۰۰ تومان رشد کند،تصریح کرد:EPS سال ۱۳۹۵ بالای ۹۰ درصد تحقق پیدا کرده است.  EPS تلفیقی ۸۰ تومان و EPS شرکت اصلی صد تومان بوده است. همچنین NAV شرکت بر اساس آخرین محاسبات چیزی حدود ۷۰۰ تومان است که برآورد کرده‌ایم که این رقم در سال ۱۳۹۷ به ۱۰۰۰ تومان برسد.

وی بیان داشت: این سهم قابلیت نقد قابلیت نقدشوندگی و شفافیت خوبی دارد که بر همین مبنا توانسته از بازار پایه به بازار دوم بیاید امیدواریم که سرمایه‌گذاری مس سرچشمه خیلی سریع به بازار اول برود، البته اینکه این نماد به بورس برود یا نه مربوط به تصمیم گیری‌های بعدی است.

سلطانی همچنین گفت:کسانی که سهام شرکت ملی صنایع مس را دارند نگران سرمایه شان نباشند مشکلاتی که در رابطه با سرمایه‌گذاری می‌تواند وجود داشته باشد مربوط به مشکلات سیاسی است که در سال ۱۳۹۵ و بعد از انجام این موضوع برطرف شد، البته نه اینکه این موضوع کاملاً رفع شده باشد ولی تا حد خوبی برطرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعیین قیمت مس از بازارهای جهانی و بازار کالا تبعیت می کند. محصول کاتد مس نسبت به کالاهای دیگر در دنیا افت شدیدی داشت به طوری که از مسِ ۱۰ هزار دلاری به ۳ هزار دلار رسیده است .در سال ۱۳۹۴ سال سختی برای شرکت ملی صنایع مس از بابت تامین مالی و  نقدینگی بود و سال ۱۳۹۵ با توجه به برجام که امکان نقل و انتقالات پولی رخ داد، شرکت، امروز شرایط بهتری دارد و از نظر وضعیت نقدینگی و تامین مالی و همچنین فروش شرکت بهتر است.