۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اقتصاد آنلاین عنوان کرد:

رونق بورس با اجرای سیاست‌های انبساطی و کاهش نرخ بهره در ۹۶

۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸
کد خبر: 181298
رونق بورس با اجرای سیاست‌های انبساطی و کاهش نرخ بهره در ۹۶

عابد با پیش بینی چشم انداز مثبت بازار سرمایه گفت: باید به چند مورد تاثیرگذار بر بازارسرمایه و اقتصاد کشور از جمله انتخابات ریاست جمهوری ایران ، انتخابات در اتحادیه اروپا، نرخ ارز و نرخ بهره بین بانکی کشور در سال آینده توجه داشته باشیم.

محمد عابد در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین با بیان اینکه با توجه به وجود مشکلات متعدد بانک‎ها ، نرخ بهره بین بانکی افزایش یافته ، عنوان کرد: این امر تاثیر بسزایی بر افزایش نرخ بهره داشته و به تبع آن مانع رشد P/E شرکت‌ها می‌شود که عدم رشد بازار را در پی داشته است.

محمد عابد با تاکید بر اینکه اگر نرخ بهره کاهش یابد به تبع آن شرایط بازارسرمایه بهتر می‌شود، گفت: به احتمال زیاد سیاست انبساطی در سال آینده اتفاق خواهد افتاد و به تبع نرخ بهره بانکی کاهش خواهد یافت، بنابراین انتظار رونق در آینده وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در برابر این پرسش که با توجه به روند فعلی در معاملات بازارسرمایه، اگر بخواهیم سرمایه‏گذاری در صنایع برتر بورس داشته باشیم شما کدام صنعت را مناسب‎تر می‎دانید؟ پاسخ داد:با توجه به بهبود شرایط اقتصادی جهان و افزایش قیمت کالاهای اساسی شاهد رونق در شرکت‌هایی که تولیدکننده این محصولات هستند، خواهیم بود.

مدیر عامل کارگزاری بانک پاسارگاد با استقبال از رویکرد بنگاههای اقتصادی برای تامین مالی بلندمدت از طریق بازار سرمایه ، افزود: تامین مالی از طریق بازارسرمایه اتفاق مبارکی است چه به‌ وسیله اوراق با درآمد ثابت باشد و یا از طریق انتشار سهام؛ مقابله با انتشار اوراق با درآمد ثابت فقط این نوع تامین مالی را از بازارسرمایه خارج کرده و در اختیار نهادهای دیگر قرار می‌دهد.

وی با پیش بینی چشم انداز مثبت بازار سرمایه گفت: باید به چند مورد تاثیرگذار بر بازارسرمایه و اقتصاد کشور توجه ویژه داشته باشیم. انتخابات ریاست جمهوری ایران ، انتخابات در اتحادیه اروپا، نرخ ارز و سوم نرخ بهره بین بانکی کشور از جمله این موارد است. همچنین باید تلاش کنیم ابزار مشتقه در بازارسرمایه ایران فعال شود.

نگاه من به بازارسرمایه بلند مدت است. یعنی یک سهم را حداقل یک تا یک و نیم سال حفظ کنیم تا بازدهی مطلوب آن را شاهد باشیم. بر همین اساس همه سرمایه‏گذاران نیز باید بلند مدت نگاه کنند.