۰ نفر

از سر گیری تحقیقات آمریکا از همکاری دویچه بورس با ایران

۵ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۰۸
کد خبر: 178641
از سر گیری تحقیقات آمریکا از همکاری دویچه بورس با ایران

آمریکا تحقیقات در مورد نقض احتمالی تحریم های ایران از سوی "دویچه بورس" را از سر می گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبِنا ، دویچه بورس و شرکت "کلیرستریم بانکینگ" به عنوان زیر مجموعه آن، در زمان تحریم های غرب علیه ایران، مسوولیت هماهنگی تبادلات بانکی بین ایران و جی پی مورگان را بر عهده داشته است.

منابع آگاه اعلام کردند، این تحقیقات قرار است توسط دفتر پریت بهارارا دادستان آمریکا در منهتن پیگیری شود. بهارارا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به این سمت انتخاب شد و با روی کار آمدن دونالد ترامپ در سمت خود ابقا شده است.

بنابراین گزارش، شرکت کلیرستریم واقع در لوکزامبورگ در دوران تحریم های غرب علیه ایران نقش واسطه را برای انجام تبادلات بانکی بین بانک مرکزی ایران و شرکت "جی پی مورگان چیس" بر عهده داشته است.

دفتر بهارارا تحقیقات در مورد کلیرستیم را سه سال پیش که دولت اوباما در حال مذاکره برای لغو برخی از تحریم ها علیه ایران بود، آغاز کرد اما با پیشرفت مذاکرات که منجر به توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵ شد، آن را مسکوت گذاشت.

 یادآور می شود،دویچه بورزه (به آلمانی Deutsche Börse AG؛ به معنای بورس آلمان) شرکت اداره‌کننده بازار بورس فرانکفورت، برای معاملات سهام و سایر معاملات مرتبط با اوراق  بهادار است. دویچه بورزه، یک شرکت سهامی بوده، که در سال ۱۹۹۳ تاسیس شده است

دفتر مرکزی دویچه بورزه در شهر فرانکفورت آلمان قرار دارد. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۰، در فهرست بازار بورس فرانکفورت، بیش از ۷۶۵ شرکت ذکر شده و ارزش بازاری معادل ۱٫۴ € تریلیون یورو را دارا است.