۰ نفر

امید قائمی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین؛

شرط بازگشت رونق به بازار سهام/ بانک ها تا ۱۰ سال دیگر سودی ندارند

۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰
کد خبر: 178217
شرط بازگشت رونق به بازار سهام/ بانک ها تا ۱۰ سال دیگر سودی ندارند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به رشد صادر ات نفت ، افزایش قیمت محصولات پایه و نیز گشایش های ارزی، وضعیت بورس و دیگر صنایع در سال پیش رو قطعا بهتر از امسال خواهد بود.

مدیرعامل گروه مالی مهر آیندگان در گفت وگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین  در خصوص  لازمه بهبود شرایط و بازگشت رونق به بازار گفت: توجه به حل شدن  مشکلات صنایع و تامین مواد اولیه بنگاه ها با قیمت منصفانه  و نیز  رفع سخت گیری خارج از قاعده برای مالیات شرکت ها از جمله اقدامات موثری است که متولیان بازار سرمایه باید برای رشد و رونق  بازار مد نظر قرار دهند.

مصطفی امید قائمی افزود :فضای کسب و کار دشوار شده و مدیران بنگاه ها به شدت تحت فشار هستند.

وی به وضعیت بانک ها اشاره کردو گفت:با این مسیری که بانک ها طی می کنند به نظر نمی آید برخی از آنها  تا 10سال آینده یک ریال هم سود تقسیم کنند.

مدیرعامل سابق فرابورس حمایت از بانک ها را جزء اولویت های مهم برشمرد و تصریح کرد:کاهش سپرده های قانونی، افزایش دامنه حق الوکاله و نرخ کارمزد، تغییر روش پرداخت بدهی دولت به بانک ها ،جبران زیان انباشته و خروج دارایی های مسموم از ترازنامه آنها  می تواند دوره سود آوری این صنعت را در کوتاه ترکند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر اقتصاد آنلاین مبنی بر چشم انداز بورس در سال‌ آینده اظهار داشت:با توجه به رشد صادر ات نفت ، افزایش قیمت محصولات پایه و نیز گشایش های ارزی،  وضعیت بورس و دیگر صنایع در سال پیش  رو قطعا بهتر از امسال خواهد بود.