۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اقتصاد آنلاین:

نماگرهای بورس با اجبار کارگزارها برای تسویه معاملات اعتباری کم‌فروغ می‌شود

۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۰۶
کد خبر: 178036
نماگرهای بورس با اجبار کارگزارها برای تسویه معاملات اعتباری کم‌فروغ می‌شود

به اعتقاد یک کارشناس بازار سرمایه الزام برخی کارگزاری ها برای تسویه معاملات اعتباری مشتریان در روزهای پایانی سال بر روی روند شاخص ها نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

مدیرعامل کارگزاری سی ولکس در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص فشار تسویه معاملات اعتباری کارگزاری ها در روز های پایانی سال به سهامداران گفت:بطور حتم الزام  برخی کارگزاری ها برای تسویه معاملات تاثیر مثبتی نخواهد گذاشت چرا که این اقدام به نوعی اجبار نیز محسوب می شود.

محمودرضا الهی فرد افزود:کارگزاری ها باید تکلیف برنامه های خود را به صورت شفاف مشخص کنند تا جذب مشتری داشته باشند .

به اعتقاد این کارشناس بازار سرمایه این الزام بر روی روند شاخص ها نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

الهی فرد در خصوص پیش بینی از روند بازار در سال 96نیز اظهارداشت:با توجه به شرایط رکود کنونی در بازار بعید است در سال آینده اتفاق خاصی بیافتد یا بازار دچار نوسان شدید شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال برخی شرکت های کارگزاری با افزایش فشار به مشتریان خود خواستار تسویه معاملات اعتباری تا قبل از فرارسیدن سال نو می شوند. این در حالی است که با توجه به تداوم رکود در بازار سهام وضعف نقدینگی در کنار افت قابل توجه قیمت سهام در اغلب گروه ها بویژه صنعت بانکداری توان بازپرداخت تسهیلات اعتباری کارگزاری ها از عهده بسیاری از مشتریان حقیقی این نهاد های مالی خارج است.

در این بین برخی کارشناسان پیشنهاد می کنند سازمان بورس اوراق بهادار با پا در میانی میان شرکت های کارگزاری و سرمایه گذاران خسارت دیده نسبت به تمدید دوره تسویه معاملات اعتباری و یا با در نظر گرفتن تمهیداتی در این زمینه به سهامداران بی پول کمک کنند.