۰ نفر

با حضور متولیان بازار سرمایه و بانک مرکزی در وزارت اقتصاد آغاز شد

طیب‌نیا به دنبال راه‌اندازی صندوق تثبیت بازار سرمایه

۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۱۷
کد خبر: 177572
طیب‌نیا به دنبال راه‌اندازی صندوق تثبیت بازار سرمایه

در ساعت ۱۵ امروز نخستین جلسه تعیین هیات امنای صندوق تثبیت بازار سرمایه با حضور وزیر اقتصاد برای تصمیم گیری بر سر تزریق یک درصدی سهم صندوق توسعه ملی تشکیل و همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین؛ در ساعت 15 بعد از ظهر امروز نخستین جلسه تعیین هیات امنای صندوق تثبیت بازار سرمایه با حضور وزیر اقتصاد، رییس سازمان بورس اوراق بهادار، رییس کل بانک مرکزی و نماینده رییس سازمان برنامه و بودجه، مدیر عامل صندوق توسعه ملی و تنی چند از مدیران ارشد بازار مالی کشور در وزارت اقتصاد آغاز و همچنان ادامه دارد.

دستور اصلی این جلسه تصمیم گیری بر سر تزریق یک درصدی منایع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه به منظور حفظ تعادل و شادابی بازار سهام است.

طبق بند «الف» ماده 28 قانون رفع موانع تولید، صندوق تثبیت بازار سرمایه به‌عنوان نهاد مالی تحت نظارت سازمان بورس و به‌صورت شخصیت حقوقی مستقلی در بازار سرمایه فعالیت کند. همچنین شرایط و معیارهای مخاطرات سامانه‌ای، مخاطرات فرادستگاهی و بحران‌های مالی و نیز شرایط و مقررات فعالیت و انحلال صندوق، ارکان صندوق و وظایف و اختیارات هیأت امناء و هیأت عامل از موارد ذکر شده در اساسنامه صندوق یاد شده است.