۰ نفر

مدیر عامل بورس تهران عنوان کرد:

موفقیت عرضه اولیه سهام دارویی برکت با متعهد پذیره نویس تضمین شده

۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۷
کد خبر: 174898
موفقیت عرضه اولیه سهام دارویی برکت با متعهد پذیره نویس تضمین شده

مدیر عامل بورس تهران گفت: موفقیت نخستین عرضه اولیه سهام به روش ثبت سفارش در بورس تهران با توجه به حضور متعهد پذیره نویس تضمین شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین،مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران از نخستین عرضه اولیه سهام به روش ثبت سفارش در روز جاری خبر داد و گفت: امروز یکشنبه تعداد340 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت گروه دارویی برکت متعلق به شرکت گروه توسعه اقتصادی تدبیر به عنوان پانصدوششمین شرکت پذیرفته شده در نماد معاملاتی "برکت" به شیوه ثبت سفارش کشف قیمت و عرضه خواهد شد.

حسن قالیباف اصل با بیان اینکه این عرضه اولیه نخستین عرضه با مدل ثبت سفارش و با هدف عدالت بیشتر میان همه خریداران صورت می گیرد ، گفت: دوره ثبت سفارش برای ورود سفارش های خرید از ساعت 10 الی 12 ظهر امروز بوده و امکان اصلاح و یا حذف سفارش در این مدت امکانپذیر است.

وی افزود:  سهمیه در نظر گرفته شده برای هر کد حقیقی و حقوقی حداکثر 20 هزار سهم و هر کد معاملاتی تنها مجاز به ارسال یک سفارش خواهد بود که باید به قیمت محدود در دامنه قیمتی تعیین شده در کف قیمت 220 تومان و سقف قیمت 242 تومان باشد.

مدیر عامل بورس تهران با بیان اینکه نگرانی از بابت عرضه اولیه امروز سهام شرکت دارایی برکت وجود ندارد ، به فارس گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری تدبیر به عنوان متعهد خرید این سهم تعیین شده موفقثیت این عضه اولیه در روز جاری تضمین شده است.

این مقام مسئول با اشاره به درخواست های بیشمار شرکت های خصوصی برای ورود به بورس تهران گفت: هم اکنون درخواست بیش از 40 شرکت خصوصی برای پذیرش در بورس تهران در حال بررسی است.