۰ نفر

فولاد مبارکه بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در جهان

۲۳ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۲۷
کد خبر: 170315
فولاد مبارکه بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در جهان

دکتر سبحانی با تسلیت ارتحال رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و قدر دانی از خدمات ارزنده ایشان در طول عمر با عزتشان گفت؛ شرکت فولاد مبارکه اصفهان با دستان سردار بزرگ سازندگی افتتاح و راه اندازی شد و این شرکت تاکنون حدود ۸۵ میلیون تن انواع محصولات فولادی را تولید کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بیست و چهارمین سالروز راه اندازی شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه در ۲۳ دیماه سال ۱۳۷۱ بصورت رسمی با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهور وقت افتتاح شد و همواره ایشان در طول فعالیت این شرکت، از صنعت فولاد و این شرکت حمایت نمود.

بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه

وی افزود: امروز فولاد مبارکه اصفهان به یک سازمان دانش بنیان و توسعه محور تبدیل شده و این مهم با وجود فرهنگ غنی سازمانی کارکنان و تولید رقابتی به عنوان رمز ماندگاری و تعالی شناخته شده است.

دکتر سبحانی افزود: فولاد مبارکه اصفهان هم اکنون به عنوان بزرگ‌ ترین فولاد ساز خاورمیانه و شمال آفریقا دارای سهم 50 درصدی از تولید فولاد کشور می‎ باشد.

وی ادامه داد: این شرکت از ابتدای بهره ‎برداری تاکنون با تولید و عرضه بیش از 85 میلیون تن انواع محصولات فولادی تخت، موتور محرک صنایع پایین‌ دستی و استراتژیک کشور بوده و همواره رویکرد حمایتی از تولید داخل را به عنوان رسالت اصلی سرلوحه کار خود قرار داده است.

دکتر سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: این شرکت بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در جهان با ظرفیت تولید12میلیون تن در سال با 12 واحد احیاء مستقیم است.

وی ارزش فعلی گروه فولاد مبارکه را بیش از 250،000 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این شرکت بزرگترین شرکت بورسی با 75000 میلیارد ریال سرمایه ثبتی است.

دکتر سبحانی افزود: تاثیر گروه فولاد مبارکه در اقتصاد کشور به گونه ای رقم خورده  که این مجموعه سهم یک درصدی در تولید ناخالص داخلی (GDP) و سهم پنچ درصدی در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت را به خود اختصاص داده است.

وی به زنجیره تامین گسترده این شرکت با پوشش 2800 شرکت تامین کننده خدمات و کالا اشاره کرد و گفت:  از نظر گستردگی شبکه مشتریان بیش از  1000 کارخانه و کارگاه بطور مستقیم و 3000 کارخانه و کارگاه بطور غیرمستقیم از محصولات این شرکت بهره می‌برند.