۰ نفر

روایت اقتصاد آنلاین از ضربان ٢۱۰ دقیقه‌ای تالار شیشه‌ای؛

وقتی خشک و تَر در آتش ناشر متخلف می‌سوزند/تک سهم‌های پتروشیمی شاید فرصتی برای سهامداری

۸ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۳۰
کد خبر: 167293
وقتی خشک و تَر در آتش ناشر متخلف می‌سوزند/تک سهم‌های پتروشیمی شاید فرصتی برای سهامداری

بازار سهام امروز در آخرین روز معاملاتی هفته با معاملاتی متعادل اما با غلبه عرضه بر تقاضا بویژه از سوی حقیقی ها روبرو بود. بازاری که سایه سیاه تخلف یک ناشر متخلف بر اغلب نماد های معاملاتی متوقف افتاده است.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین؛ با پایان معاملات روز چهارشنبه هشتم  آذر ماه 95 ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش 109 واحدی نمایشگر عدد 79 هزار و 691 واحد بود.

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش 35 واحدی به عدد 15 هزار و 669 واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی اما با کاهش 38  واحدی به عدد 28 هزار و 39 واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن نیز با  27  واحد کاهش، عدد 12 هزار و 468 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 226 واحدی به رقم 87 هزار و 802 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با 91 واحد کاهش در حالی عدد 56 هزار و 697 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با کاهش 149 واحدی به رقم 168 هزار و 863 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز با افزایش 8 واحدی عدد 865  واحد را تجربه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بازار سهام امروز در حالی معاملاتی متعادل و توام با افزایش عرضه در قبال تقاضای سهام را به نظاره نشست که تکاپو برای تحصیل انواع اوراق بدهی از سوی برخی حقوقی ها باعث شده تا بازار سهام رغبتی را برای معامله گران باقی نگذارد.

از سویی دیگر فرایند قضایی پرونده تخلفات ناشر کنتور سازی و انتظار برای مشخص شدن رای دادگاه این پرونده باعث شده تا فضای حاکم بر بازار سهم برای بازگشایی نماد های معاملاتی متوقف را تحت تاثیر خود قرار دهد و به قول معامله گران خشک و تر از آتش این ناشر با هم بسوزند.

بر اساس این گزارش در بازار امروز با وجود افزایش اقبال خریداران به تک سهم های گروه پتروشیمی اما افرایش عرضه در دامنه مثبت کامل قیمت ها جالب توجه بود.

در این گروه امروز پتروشیمی شازند در آستانه انتشار گزارش عملکرد میاندوره ای با صف خرید میلیونی به کار خود پایان داد.

از سویی دیگر در گروه بیمه ها امروز نوسانگیری در تک سهم های این گروه ادامه پیدا کرد در حالیکه هنوز هیچ خبری از برگشت ذخایر سرمالیه گذاری وجود ندارد.

در گروه معدنی ها اما امروز اغلب معامله گران حقیقی با هدف نقد کردن بادهی ها عرضه کننده سهام بودند هر چند که خریداران پراکنده ای برای جمع آوری سهام این گروه بویژه در سنگ اهنی ها دیده می شد.

امروز حجم معاملات بازار سهام نیز اگر چه از ارزش 222 میلیارد تومانی حکایت داشت که در بازار نقدی سهام ارزش معاملات امروز از یکصد میلیارد تومان فراتر نرفت.

به گرازش اقصاد آنلاین بازار سهام امروز بازاری متعادل و در اغلب نماد های معاملاتی با غلبه عرضه بر تقاضای سهام روبرو بود که در این بین تک سهم های پتروشیمی اغلب با اقبال خریداران روبرو بود.