۰ نفر

رشد شرکت‌‌های دانش‌بنیان سریع‌تر از شرکت‌های صنعتی و خدماتی؛

رئیس سازمان بورس: ایده ناب در بازار سرمایه به قیمت می‌رسد

۶ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۰۹
کد خبر: 166858
رئیس سازمان بورس: ایده ناب در بازار سرمایه به قیمت می‌رسد

شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس گفت: با راه‌اندازی بازار بنگاههای کوچک و بازده امروز روز قیمت‌گذاری ایده ناب در بازار سرمایه و اقتصاد ایران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در مراسم رونمایی از راه‌اندازی بازار معاملات شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) و صندوق‌های جسورانه در محل وزارت اقتصاد گفت: در لایحه برنامه ششم توسعه کشور به مجلس در حالی بر لزوم تقویت بازار سرمایه تاکید شده که سهم شرکت‌های کوچک و متوسط در اقتصاد ایران رقم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با راه‌اندازی بازار SME باید گفت: از امروز قیمت‌گذاری ایده ناب در بازار سرمایه کلید زده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه راه‌اندازی این بازار پیامی به افراد خلاق و ابزاری برای جلوگیری از فرار مغزها از کشور است، گفت: در حال حاضر تنها سرمایه فیزیکی از ارزش برخوردار نیست، بلکه سرمایه انسانی در کنار دانش قابل قیمت‌گذاری بوده و در این زمینه صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند به تامین مالی شرکت‌ها و افزایش شفافیت اقتصادی کمک کنند.

وی با بیان اینکه معاملات مختلف از طریق بورس می‌تواند به افزایش شفافیت در اقتصاد با وجود برخی ایرادها بیانجامد، افزود: راه‌اندازی بازار ایده در فرابورس و همچنین معاملات شرکت‌های کوچک و متوسط می‌تواند منشا فرصت برای همه بازیگران بازار سرمایه باشد، رشد شرکت‌‌های دانش‌بنیان سریع‌تر از شرکت‌های صنعتی، خدماتی و حتی تجاری بوده و حضور در بازار سرمایه می‌تواند به شرکت‌های دانش بنیان برای افزایش صادرات کمک کند، در عین حال این شرکت‌ها می‌توانند به طور منسجم‌تری برای تامین مالی قدم بردارند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه محلی برای تامین مالی شرکت‌ها بدون اتکا به بانک‌ها باشد، افزود: بازار سرمایه تنها به اندازه شرکت‌ها توجه نمی‌کند، بلکه با راه‌اندازی بازار ایده‌های نوآورانه به ظرفیت‌های رشد آنها نیز توجه خواهد داشت.