۰ نفر

معاون شرکت بورس در گفت وگو با اقتصاد آنلاین؛

توقف نماد‌ها طولانی‌مدت‌ شده/با پیگیری سازمان بورس به زودی شاهد بازگشایی هستیم

۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۲
کد خبر: 164085
توقف نماد‌ها طولانی‌مدت‌ شده/با پیگیری سازمان بورس به زودی شاهد بازگشایی هستیم

معاون ناشران شرکت بورس اوراق بهادار گفت: با توجه به شفافیت و نبود ابهام در بازار، با پیگیری سازمان در آینده ای نزدیک شاهد بازگشایی نمادها خواهیم بود.

سید روح الله حسینی مقدم؛ معاون ناشران و امورا عضاء بورس اوراق بهادار تهران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین به دلایل توقف برخی نمادها در بورس اشاره کرد و گفت: برخی به دلیل  انحراف در انتشار گزارش عملکرد شرکت ها است، بخشی دیگر شرکت های بانکی محسوب می شوند که به علت ابهام در صورت های مالی نمادشان متوقف شده است.

به گفته حسینی مقدم بر اساس  دستورالعمل افشای اطلاعات شرکت ها ثبت شده در سازمان تاکید براین است، اگر این میزان  تعدیل شده  بیشتر از 20 درصد باشد نماد باید متوقف شود و بعد از ارائه گزارش های جدید نماد باز می شود.  

وی با اشاره به اینکه توقف نمادهای برخی شرکت  به منظور ممانعت از ضرر و زیان سهامداران است تصریح کرد: بخشی از نماد هایی که در بورس  متوقف هستند و شاید توقفشان طولانی به نظر می رسد، مثل تک شرکت ها از صنایع مختلف،ناشی از اختلافات  مدیریتی در مجموعه شرکتشان است،چناچنه برخی حتی نتوانستند مجمع برگزار کنند و یا مصوبات مجامع مورد  تایید گروه سهامداران  وگروه جدید  مدیران نبوده است.

معاون شرکت بورس اوراق بهادار در ادامه اظهارداشت: چطور می توان به شرکتی که هنوز  صورت های مالی سال گذشته اش مورد تایید و مصوب نشده  اجازه فعالیت نمادش را برای سال جدید صادر کرد؛این مسائل در تاریخ بی سابقه است.

حسینی مقدم معتقد است بازگشایی نماد این شرکت ها به صلاح بازار و سهامداران  در بازار سرمایه نیست.

وی با بیان اینکه سازمان بورس به دنبال تعیین تکلیف هرچه سربعتر نمادهای متوقف شده است،گفت: قبول داریم تعداد نمادهای متوقف شده  توقف زمانیشان طولانی شده ؛هدف این است که در کنار حساسیت نسبت به شفافیت و شفاف سازی و نبود ابهام در بازار با پیگیری سازمان در آینده ای نزدیک شاهد بازگشایی نمادها باشیم.