۰ نفر

روایت اقتصاد آنلاین از ضربان ٢۱۰ دقیقه‌ای تالار شیشه‌ای؛

خودنمایی سرب و روی در بازار سهام/ تکاپو میان گروه‌های برخوردار از امتیاز افزایش نرخ فروش

۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۳
کد خبر: 160707
خودنمایی سرب و روی در بازار سهام/ تکاپو میان گروه‌های برخوردار از امتیاز افزایش نرخ فروش

معامله گران بازار سهام امروز زیر سایه معاملات کد به کد حقوقی های شاخص ساز شاهد معاملاتی متعادل و کم حجم بود. بازاری که با واگذاری صف خرید گروه سیمانی ها ، نوسانی شدن قیمت سهام گروه سرب و روی را به نظاره نشست.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین، با پایان معاملات روز شنبه ششم آذر ماه 95 ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش 155  واحدی نمایشگر عدد 79 هزار و 541 واحد بود.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 28 واحدی به عدد 16 هزار و 82 واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی اما با افزایش55 واحدی به عدد 28 هزار و 66 واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن هم با 23واحد رشد، عدد 12 هزار و 814 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 196 واحدی به رقم 88 هزار و 811 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با 165 واحد افزایش در حالی عدد 56 هزار و 549 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با افزایش 16 واحدی به رقم 169 هزار و 786 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز با کاهش 2واحدی عدد 831 واحد را تجربه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین امروز حجم عمده ای از معاملات کل بورس تهران را در حالی معاملات کد به کد و درون گروهی برخی حقوقی های موثر بر رشد شاخص کل بورس تشکیل می داد که اغلب معامله گران حرفه ای بازار با جستجو در میان گروههای برخودار از ظرفیت نوسانی شدن در پی شکار تک سهم ها بودند.

در این میان با واگذاری صف خرید سهام اغلب نماد های گروههای سیمانی برخی از نماد های گروه سرب و روی همسو با نوسانی شدن قیمت این محصولات در بازار های جهانی با اقبال خریداران روبرو شدند.

همزمان در گروه پالایشی ها امروز عرضه بر تقاضای سهام با توجه به افت قیمت های جهانی غلبه داشت.

در گروه پتروشیمی ها اما اوره ساز ها بجز "شیراز" با نوسان مثبت قیمت ها روبرو بود. امروز همچنین در گروه دارویی ها بازار سهام با وجود افزایش عرضه سهام از سوی معامله گران اغلب حقوقی همچنان با خریداران مصمم روبرو شده است.

همچنین امروز گروه کاشی و سرامیک در حالی اقبال دوباره خریداران را به نظاره نشست که در برخی تک سهم ها شکل گیری صف خرید پایدار جالب توجه بود.

در گروه فلزات اساسی نیز ملی مس جلو دار این گروه با افازیش تدریجی خریداران سهام در این ماد معاملاتی است. در این گروه فولاد آلیاژی ایران در حالی از طرح یزد 2 بهره برداری که خود را برای اجرای قرارداد ذوب آهن آماده می کند.

در فیبر ایران نیز در حالی خبرها حاکی از توقف تولید در این کارخانه داشته که تازه ترین اخبار دریافتی نشان می دهد این شرکت فعالیت خود را از سر گرفته است. این شرکت در منطقه آزاد تجاری واقع بوده و به دلیل برخورداری از دارایی های ثابت بسیاری می تواند در صورت تجدید ارزیابی دارایی ها مورد توجه معامله گران قرار گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم حجم بود که زیر سایه معاملات کد به کد حقوقی ها به دنبال تک سهم ها و گروه های کوچک بر خودار از نوسان قیمتی کوتاه مدت در تکاپو بود. بازاری که این روزها نیم نگاهی به صادرات محور ها و شرکت های برخوردار از ظرفیت افزایش نرخ فروش دارد.