۰ نفر

یک مقام مسئول در مصاحبه با اقتصاد آنلاین عنوان کرد:

فروش و صادرات "هرمز" از فولاد مبارکه مستقل شد

۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۶
کد خبر: 160497
فروش و صادرات "هرمز" از فولاد مبارکه مستقل شد

یک مقام مسئول گفت: امسال فروش و صادرات فولاد هرمزگان از فولاد مبارکه مستقل شد در حالی که قبلا فروش و صادرات "هرمز" زیرنظر فولاد مبارکه بود.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین؛ محمدجعفر پارسی معاون بهره برداری فولاد هرمزگان گفته است : رشد صادرات فولاد هرمزگان دو دلیل عمده داشته است. یکی اینکه توانستیم امسال قیمت تمام شده خود را کاهش داده و قدرت رقابتمان را در بازارها در مقایسه با سایر اسلب سازان افزایش دهیم. دلیل دیگر نیز اینکه امسال فروش و صادرات فولاد هرمزگان از فولاد مبارکه مستقل شد در حالی که قبلا فروش و صادرات "هرمز" زیرنظر فولاد مبارکه بود.

وی افزایش میزان خرید گندله داخلی عمدتا تامین آن از گل گهر، زرند و چادرملو نسبت به گندله هندی و بحرینی و قیمت ارزان تر آنرا دلیل اصلی کاهش بهای تمام شده این شرکت دانسته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ترکیه، تایلند، تایوان، برزیل و اروپا عمده ترین بازارهای صادراتی فولاد هرمزگان هستند به ماین نیوز گفته است: تولید شش ماهه نخست امسال فولاد هرمزگان حدود 556 هزار تن بوده که  از این رقم 160 هزار تن مربوط به فروش در بازار داخلی و 370 هزار تن هم مربوط به صادرات بوده است.