۰ نفر

مدیر عامل ایمیدرو در گفت وگو با اقتصاد آنلاین بررسی کرد:

چشم انداز بازار معدنی ها از نگاه کرباسیان / بازیگری چین و آمریکا در میان کالاهای اساسی

۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸
کد خبر: 157720
چشم انداز بازار معدنی ها از نگاه کرباسیان / بازیگری چین و آمریکا در میان کالاهای اساسی

به گفته مدیرعامل ایمیدرو، هم اکنون چین بازیگر اصلی بازار کالاهای معدنی و صنایع معدنی است و آمریکا تنها با تغییرات نرخ برابری دلار به سایرارزها در این بازار اثرگذار می شود.

مهدی کرباسیان، مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین در خصوص تاثیرات احتمالی ترامپ در بازار کالاهای اساسی گفت: اکنون نمی توان قضاوت دقیقی از آمدن ترامپ و تاثیرات آن در وضعیت بازارها ارائه داد. اما واقعیت این است که حزب جمهوری خواه در مجلس، سنا و ریاست جمهوری برنده شده است و سیاست های آنان متفاوت از سیاست های حزب دموکرات است، هرچند این موضوع را نمی توان به فوریت ارزیابی کرد.

او افزود: به هرحال ما برای تک نرخی شدن ارز و هدفمند کردن یارانه و کاهش هزینه های جاری دولت، باید فکر اساسی داشته باشیم. زیرا اقتصاد آزاد در دنیا در حال وسیع تر شدن است و اروپایی ها هم ممکن است تحت فشارهای بیشتری از سوی آمریکا قرار بگیرند. به همین دلیل باید اقتصاد خود را ایمن تر از قبل کنیم.

کرباسیان خاطرنشان کرد: با توجه به این که اکنون در دنیا رکود در حوزه معدن و صنایع معدنی وجود دارد، در این حوزه اتفاق فوق‌العاده ای رخ نمی دهد. زیرا بازیگر اصلی در این بازار، کشور چین است. مگر این که در حوزه قیمت برابری دلار به یورو و دلار با سایر ارزهای دنیا تفاوت ایجاد شود که باعث اثر گذاری سریع تر در بازار کالاهای اساسی شود، در غیر این صورت امریکا به طور مستقیم در حوزه معدن و صنایع معدنی تاثیرگذار نیست.