۰ نفر

یک مقام مسئول در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

ارزش دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان مشخص شد/ وضعیت سهامداری در ۵۷ شرکت

۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۷:۳۰
کد خبر: 157604
ارزش دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان مشخص شد/ وضعیت سهامداری در ۵۷ شرکت

یک مقام مسئول گفت: با این اوصاف هم اکنون حجم دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان حدود ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

نیما محسنی،  مدیر سرمایه گذاری و توسعه بازار مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت و گو با پایگاه خبری اقتصادآنلاین در خصوص دارایی های فعلی صندوق ذخیره فرهنگیان و حوزه های فعالیتی شرکت های زیرمجموعه این صندوق گفت: هم اکنون صندوق ذخیره فرهنگیان ۲۷ شرکت را به طور مستقیم تحت مالکیت خود دارد. همچنین در ۳۰ شرکت دیگر نیز یا سهامدار هستیم و یا صندلی مدیریتی داریم.

مجموعه این موارد، سبد سرمایه گذاری صندوق را تشکیل می دهد که از صنایع مختلف تشکیل می شود.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان یکی از مهم ترین شرکت های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان است که زیرمجموعه های مهمی مانند بانک سرمایه و بیمه معلم را دارد.

همچنین هم اکنون در حوزه برق و انرژی وارد شدیم. یک شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان را نیز داریم که در حوزه بورس کار می کند. علاوه بر آن در رشته های خدماتی  شامل خدمات مالی اعم از بیمه، بانک بورس، لیزینگ و کارگزاری نیز فعالیت داریم. 

محسنی خاطرنشان کرد: فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان در بخش ساختمان شامل شرکت ساختمانی معلم و تامین مسکن فرهنگیان می شود. در شرکت توسعه عمران فارس نیز شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان  سهامدار است. 

مدیر سرمایه گذاری این صندوق افزود: ما در هلدینگ پتروشیمی خود یعنی پتروفرهنگ، شرکت های پتروشیمی خراسان، پتروشیمی کیان و پتروشیمی مروارید را داریم. همچنین در بخش دانش بنیان نیز، شرکت هایی مانند صنایع آموزشی را داریم که در زیر مجموعه آن، تجهیزات مدارس وجود دارد.

البته شرکت پژوهش و نوآوری های آموزش نیز به عنوان شرکت زیر مجموعه ما در حوزه آی تی مشغول است که کل بخش آی تی آموزش و پرورش در این شرکت انجام می شود. 

او افزود: در بخش رفاهی نیز تعدادی شرکت داریم اعم از شرکت زاگرس و اقتصاد رفاه فرهنگیان که به طور مستقیم با ما کار می کنند. شرکت ماشین سازی اراک که  حوزه صنعت پیمانکاری فعال است، به عنوان یکی از زیرمجموعه های مهم سرمایه گذاری فرهنگیان است، اکنون با پروژه های زیادی در حال کار است. 

محسنی گفت: با این اوصاف هم اکنون حجم دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان حدود ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.