۰ نفر

تاکید هامونی در نشست آشنایی با فرصت تامین مالی فرابورس:

ارائه اطلاعات به اصحاب رسانه ضروری است/ توصیه مهم به اعضای هیات مدیره شرکت ها

۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۳۸
کد خبر: 156630
ارائه اطلاعات به اصحاب رسانه ضروری است/ توصیه مهم به اعضای هیات مدیره شرکت ها

مدیر عامل فرابورس با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره شرکت ها نباید اطلاعاتی فراتر از سهامداران داشته باشند گفت: ارائه اطلاعات کامل به اصحاب رسانه ضروری است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، صبح امروز نشستی با موضوع آشنایی با فرصت نوین تامین مالی صنایع الکترونیک در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

در این نشست امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران ضمن معرفی اصول ابتدایی ورود به بازار سرمایه، گفت: هم اکنون ارزش کل بازارهای فرابورس ۱۵۲ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان مربوط به بازار اول و ۴۴ هزار میلیارد تومان مربوط به بازار دوم است.

او افزود: ارزش بازارهای پایه توافقی و ابزارهای نوین مالی نیز به ترتیب ۲۱ و ۲۰ هزار میلیارد تومان است و مابقی بازارها نیز به صورت پراکنده باعث تجمیع ۱۵۲ هزار میلیارد تومان می شوند.

هامونی در ادامه این جلسه، به نقش بالای شفافیت در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: مهم ترین رکن برای ورود شرکت ها به بازار سرمایه، شفافیت است. در واقع اعضای هیئت مدیره شرکت ها نباید اطلاعاتی فراتر از سهامداران داشته باشند.

بنابراین ارائه اطلاعات کامل به اصحاب رسانه ضروری است. در غیر این صورت اگر اثبات شود که اطلاعات نهانی عنوان شده است، جزء مصادیق مجرمانه به شمار می رود.