۰ نفر

یک مقام مسئول در گفت وگو با اقتصاد آنلاین عنوان کرد:

تجدید ارزیابی «ذوب» از مالیات معاف است/ ارسال درخواست افزایش سرمایه به سازمان بورس

۷ آبان ۱۳۹۵، ۹:۲۰
کد خبر: 154495
تجدید ارزیابی «ذوب» از مالیات معاف است/ ارسال درخواست افزایش سرمایه به سازمان بورس

به گفته عضو هیئت مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان، مهم ترین دلیل شرکت ذوب آهن برای افزایش سرمایه، خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت است.

منصور یزدی زاده، عضو هیئت مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت و گو با پایگاه  خبری اقتصادآنلاین، در خصوص افزایش سرمایه ۳۲۲ درصدی این شرکت گفت: هم اکنون گزارش حسابرس قانونی برای افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی در سایت کدال منتشر شده و برای سازمان بورس نیز ارسال شده است. 

او در خصوص معافیت مالیاتی این افزایش سرمایه افزود: از قرار معلوم قانون معافیت مالیاتی برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی تا پایان سال گذشته معتبر بوده است. البته شرکت هایی که در سال گذشته تقاضا افزایش سرمایه داده اند، نیز شامل این موضوع می شوند. در واقع معافیت مالیاتی افزایش سرمایه به ذوب آهن نیز تسری پیدا می کند.  

یزدی زاده افزود: مهم ترین دلیل شرکت ذوب آهن برای افزایش سرمایه، خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت است. همچنین افزایش سقف اعتباری برای استفاده از تسهیلات نیز به صورت عمومی در تمام بنگاه ها برای افزایش سرمایه در نظر گرفته می شود و در شرکت ذوب آهن اصفهان نیز این مهم مد نظر است. 

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس ماده ۱۴۱ قانون تجارت اگر زیان شرکتی به بیش از ۵۰ درصد سرمایه اسمی آن برسد، باید در مجمعی نسبت به ابقا یا انحلال این بنگاه رای داده شود. شرکت ذوب آهن اصفهان که در فرابورس ایران پذیرفته شده است، به دلیل داشتن نسبت زیان  به سرمایه درصدی، مشمول این قانون است. به همین دلیل بحث افزایش سرمایه این شرکت از سال گذشته مطرح شد.

رقم این افزایش سرمایه در ابتدا ۳۸۰ درصد عنوان می شد، اما پس از برررسی های اولیه، با رقم ۳۲۲درصد بیان شد که در نهایت گزارش حسابرس قانونی نیز ۳۲۲ درصد را تایید کرد.

تمام/س