۰ نفر

یک مقام مسئول در پالایش نفت اصفهان خبر داد؛

انتظار برای تعدیل مثبت حداقل ۱۰ درصدی سود در پالایشی ها

۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۵
کد خبر: 153714
انتظار برای تعدیل مثبت حداقل ۱۰ درصدی سود در پالایشی ها

به گفته مدیرمالی پالایش نفت اصفهان، ابلاغیه محاسبه محصولات پتروشیمی بر اساس ارز آزاد تاثیرات مثبت زیادی برای پالایشگاهی ها دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در پی ابلاغیه ای که امروز از سوی شرکت ملی پخش تصویب شد، از این به بعد قیمت گذاری 20 قلم فراورده ویژه نفتی براساس نرخ ارز آزاد صورت می گیرد. در واقع بر اساس این ابلاغیه محصولات فرعی تولیدی پالایشگاه ها، شامل قیمت گذاری بر اساس نرخ ارز آزاد می شوند.

در همین خصوص، مهدی سرامی، مدیر مالی شرکت پالایش نفت اصفهان در گفت و گو با «اقتصاد آنلاین» گفت: این مصوبه قطعا تاثیرات مثبت زیادی برای پالایشگاهی ها دارد. اما روند منطقی این است که ابلاغیه تکمیلی برای دربرگیری تمام محصولات پالایشگاه ها مصوب شود. در این صورت می توان گفت که سودآوری پالایشگاه ها، افزایش پیدا می کند.

سرامی خاطرنشان کرد: پالایشگاه اصفهان بیشتر از سایر پالایشگاه ها محصولات فرعی دارد. این موضوع باعث می شود که تاثیرگذاری مثبت این ابلاغیه برای پالایشگاه اصفهان بیش از سایر پالایشگاه ها باشد.

مدیرمالی پالایش نفت اصفهان در خصوص ارقام تاثیر گذاری مثبت در سود این پالایشگاه پس از اجرای این ابلاغیه گفت: اگر این مصوبه به تمام محصولات پالایشگاه ها فراگیر شود، تعدیل مثبت بیش از 10 درصد خواهد بود. اما اکنون هنوز محاسبه میزان تاثیر این ابلاغیه بر سود پیش بینی شده، مشخص نشده است، اما قطعا تاثیرات مثبت دارد.