۰ نفر

افزایش قیمت درحال بررسی

شرکت های سیمانی تا ۱۵ مهر تخفیف را حذف می کنند

۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۱
کد خبر: 145752
شرکت های سیمانی تا ۱۵ مهر تخفیف را حذف می کنند

دبیر انجمن سیمان با اعلام عملی شدن حذف تخفیف قیمت سیمان در برخی استان‌ها و بررسی افزایش قیمت گفت: تا ۱۵ مهر تخفیف کارخانه‌های سیمان حذف می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بورس پرس، عبدالرضا شیخان با بیان اینکه آخرین قیمت مصوب برای سیمان به 30 خرداد 93 بر می‌گردد اظهار داشت: بعد از این تاریخ، به دلیل ایجاد رکود و افت تقاضای سیمان، اکثر کارخانه‌ها محصول خود را با تخفیف عرضه می‌کردند.

وی ادامه داد: اخیراً طی هماهنگی با مدیران عامل شرکت‌های سیمانی به این نتیجه رسیدیم ادامه روند عرضه سیمان با تخفیف باعث تعطیلی کارخانه‌های سیمانی خواهد شد. به همین دلیل برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و در جهت ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، مقرر شد میزان تخفیف‌ها کاهش یابد.

شیخان با اشاره به  عملی شدن حذف تخفیف قیمت سیمان در برخی استان‌ها، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا 15 مهر ماه تخفیف قیمت برای همه کارخانه‌ها حذف شود. این درحالی است که تخفیف 30 درصدی به 10 تا 12 درصد رسیده اما باز هم به قیمت‌های مصوب سال 93 نرسیده‌ایم.

وی در مورد احتمال افزایش قیمت سیمان نیز گفت: تقاضای ما این است که برای کمک به کارخانه‌های سیمانی، با تائید وزارت صنعت مقداری افزایش قیمت در مورد سیمان داشته باشیم و حداقل به اندازه نرخ تورم سال‌های اخیر، این افزایش قیمت صورت گیرد.حداقل یک ماه برای نهایی شدن این بررسی‌ها زمان لازم است.