۰ نفر

رشد ۲۰۲ واحدی شاخص بورس

۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸
کد خبر: 142263
رشد ۲۰۲ واحدی شاخص بورس

در هفته گذشته دماسنج بازار سرمایه توانست ۲۰۲ واحد افزایش یابد و از کانال ۷۸ هزار واحدی عبور کند، اما آیفکس در مدت مشابه با بیش از ۵ واحد افت مواجه بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شاخص بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای هفته گذشته در تراز ۷۷ هزار و ۸۷۹ واحدی قرار داشت و با پایان این هفته معاملاتی به رقم ۷۸ هزار و ۸۱ واحدی رسید که با این حساب دماسنج بازار سرمایه توانست در پنج روز معاملاتی گذشته بیش از ۲۰۰ واحد رشد کند و کانال ۷۷ هزار واحدی را پشت سر گذارد.

همچنین شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملاتی هفته پیش،  عدد ۸۷ هزار و ۱۹۲ واحد را تجربه کرد و این در حالی است که این شاخص در ۲۷ مرداد گذشته در تراز ۸۷ هزار ۱۹۲ واحدی قرار داشت که با این شرایط  توانست ۱۱۵ واحد رشد کند.

پنج روز کاری پیش در بورس تهران در حالی بسته شد که در آخرین روز  (چهارشنبه) ارزش معاملات رقم ۲۴۱ میلیارد تومان را رد کرد و معامله گران توانستند در طول این مدت ۵۰ هزار و ۶۰۰ سهم و اوراق مالی را دست به دست کند.

در هفته های گذشته حقوقی ها نقش پررنگی در جا به جایی شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار ایفا کردند، به طوری که در در مقطعی از زمان نماگر بازار سرمایه توانست با تداوم رشد خود چند بار کانال شکنی کند و از رقم ۸۰ هزار واحد هم بالا تر رود، اما در هفته منتهی به سوم شهریور ۱۳۹۵، شاهد معاملات کمتری از جانب حقوقی ها بودیم. البته در تعدادی از نمادهای خودرویی از جمله نماد سایپا در روزهای پایانی هم حضور پررنگ داد و ستد حقوقی ها به چشم می خورد.

اما آیفکس که هفته قبل را با عدد ۸۰۳.۷۵ شروع کرده بود، چهارشنبه گذشته به رقم ۷۹۸.۶ رسید. با این توضیح شاخص کل فرابورس ایران طی هفته گذشته با افت ۵.۱۵ واحدی همراه شد.

در آخرین روز معاملات هفته گذشته ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۴۸ میلیارد و ۵۵۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲۴۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله با ۲۰ هزار و ۹۰ نوبت داد و ستد بود.