۰ نفر

در یک دوره 3 ماهه رقم خورد؛

متاثر شدن قیمت فلزات از افت قیمت نفت

۲ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۲۰
کد خبر: 141783
متاثر شدن قیمت فلزات از افت قیمت نفت

از لحاظ تاریخی ، نوسانات قیمت نفت خام و فلزات صنعتی به دلایلی همزمان باهم رخ داده است ؛ از جمله این دلایل میتوان به موارد زیر اشاره کرد: ...

1.    نفت ، به خودی خود فقط یک کامودیتی نیست، بلکه به عنوان دارایی دائم التوجه برای سرمایه گذاران کالا است. کاهش قیمت نفت سرمایه گذاران را به دور از کامودیتی هاو همچنین فلزات صنعتی سوق میدهد.

2.    نفت معیار اصلی تعیین قیمت های انرژی است.کاهش قیمت انرژی به معنای هزینه حمل و نقل پایین تر و کاهش هزینه های تولید است ، به خصوص برای فلزاتی که شدت مصرف انرژی آنها بالا است مثل آلومینیوم.

به این دلایل، عجیب نیست که روند تغییرات قیمت در فلزات صنعتی مشابه قیمت نفت باشد . (نمودار زیر) اما از ماه ژوئن ، ما شاهد واگرایی بین این دو روند هستیم . قیمت نفت در حال سقوط است در حالی که قیمت فلزات صنعتی همچنان در بیشتر قسمت ها رو به افزایش است.

فلزات

درست زمانی که به نظر می رسد عرضه بیش از حد نفت خام کاهش یافته  ، عرضه بیش از حد بنزین با کاهش قیمت نفت خام تمام امیدهای بازار را برای بهبودی از بین میبرد.

تا کنون، نوسانات قیمت غلط نفت در طول زمان بازار گاوی * نرمال به نظر میرسد. در حال حاضر که قیمت به بشکه ای 40 $ نزدیک شده است نیاز به پشتیبانى احساس میشود. این واگرایی به احتمال زیاد دوام طولانی نخواهد داشت و اگر قیمت نفت همچنان به سقوط خود ادامه دهد ، این ضعف بخش های گسترده تری از کالاها از جمله فلزات صنعتی را هم فرا میگیرد.

*بازار گاوی : هنگامی که بازار رو به رشد باشد و قیمت سهام روندی صعودی دارد می‌گویند «بازار گاوی» است.

 

تدوین درواحد سرمایه گذاری کارگزرای تامین سرمایه نوین

http://www.nibb.ir

https://telegram.me/nibbroker