۰ نفر

انتشار اوراق سلف موازی، روشی کارآمد برای پتروشیمی‌ها

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵
کد خبر: 137623
انتشار اوراق سلف موازی، روشی کارآمد برای پتروشیمی‌ها

انتشار اوراق سلف موازی پتروشیمی ها و همچنین معاملات قبض انبار در بورس کالا روشهای بسیار مطلوبی برای تامین مالی شرکتهای پتروشیمی است که در کشورهای دیگر نیز مرسوم است.

محمود مجیب، عضو هیئت مدیره پتروشیمی امیرکبیر با بیان این مطلب گفت: انتشار اوراق سلف موازی و همچنین قبض انبار برای پتروشیمی ها مزیتهای فراوانی دارد که مهمترین آن تامین مالی برای شرکتها در کوتاه مدت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شانا، وی افزود: انتشار قبض انبار که در دستور کار بورس کالای ایران قرار گرفته نیز می تواند برای شرکتهای پتروشیمی کارآمد باشد.

عضو هیئت مدیره پتروشیمی امیرکبیر گفت: انبارسپاری برای شرکتهای پتروشیمی که همواره در طول سال در حال تولید محصول هستند و انبار شرکت های آنها از کالا انباشته بوده، روش مناسبی است، چرا که در این روش بورس کالا برای این شرکتها قبضهای انبار صادر کرده و این شرکتها نیز می توانند این قبضها را به بانک برده و به عنوان تضامین از آنها برای گرفتن وام استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به این که اوراق سلف پی وی سی و اوره توسط شرکتهای پتروشیمی آبادان و پردیس در ماههای پیش منتشر شد، گفت: تامین مالی از طریق انتشار اوراق به تامین مالی پتروشیمی ها کمک می کند.

به گفته مجیب، هم اکنون بیشتر شرکتهای پتروشیمی برای تامین مالی پروژه های خود دچار مشکلاتی هستند و از این رو بیشتر تمایل دارند که برای تامین این پروژه ها سرمایه گذار خارجی جذب کنند؛ زیرا رقمهای بالایی برای تامین این پروژه ها نیاز است در این میان بورس کالا نیز می تواند به این روند کمک کند.