۰ نفر

سفیر ایران در بغداد خبر داد؛

تلاش شبانه‌روزی ایران و عراق در خدمت‌رسانی به زوار اربعین

۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۶
کد خبر: 388176
تلاش شبانه‌روزی ایران و عراق در خدمت‌رسانی به زوار اربعین

سفیر ایران در بغداد و رییس ستاد اربعین در عراق با اشاره به اقدامات سفارت کشورمان در عراق برای ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: سفارت ایران و نمایندگی های کنسولی ایران در عراق طی دو هفته اخیر تلاش‌های جدی برای ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی انجام داده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ایرج مسجدی با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات به زائران سفارت و سرکنسولگری ایران فعالیت‌های خود را در ایام اربعین ۲۴ ساعته کرده و با ایجاد پایگاه‌های کنسولی در مناطق مختلف عراق به ارائه خدمات کنسولی به زائران کرده‌اند، ادامه داد: در چند روز گذشته اینجانب از گذرگاه‌های مرزی خسروی، مهران، چذابه و شلمچه بازدید کردم و هماهنگی‌هایی را نیز در ارتباط با خدمت رسانی شایسته به زوار عزیز کشورمان بامسئولان عراقی و ایرانی انجام داده‌ام.
ایرج مسجدی گفت: روز گذشته در جمع مشایخ و موکب‌داران عراقی در شهر «کوت» حضور پیدا کردم و از مهمان‌نوازی بی‌نظیر دولت و ملت عراق از زائران اربعین حسینی تشکر کردم.

مسجدی با بیان اینکه خدمت به زائران اربعین حسینی یک افتخار بزرگ برای همه ما است، ادامه داد: ما هر بار که از مسئولان و مردم عراق بابت تلاش‌ها و میزبانی‌های گرم‌شان قدردانی می‌کنیم آن‌ها اظهار شرمندگی می‌کنند که چرا بهتر و بیشتر نتوانستند به زائران اربعین حسینی خدمت کنند.

مسجدی گفت که در جمع عده‌ای از موکب داران ایرانی در کاظمین نیز تاکید کردم: زائران باید بدانند ضعف زیرساخت‌ها و حضور چند ده میلیونی زائران در یک زمان مشخص مشکلات و سختی‌هایی را برای این سفر تحمیل می‌کند که بعضا گریزناپذیر هستند.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که میزبان اصلی اربعین ملت عزیز و سخاوتمند عراق است و دولت و نیروهای نظامی و امنیتی این کشور شبانه‌روز در تلاش هستند تا امنیت زائران را تأمین کنند و ملت ایران در بخش کوچکی از این کار بزرگ(مهمان نوزای اربعین) مشارکت می‌کنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: ما افتخار می‌کنیم همان طور که در هنگام جنگ با داعش و بازسازی عتبات عالیات در کنار دولت و ملت عراق بودیم در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی نیز در کنار  مردم همسایه دوست و برادر عراق قرار داریم.