۰ نفر

دیدار معاون وزارت گردشگری ایران با رایزن فرهنگی ایران در هند

۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۱۷
کد خبر: 385525
دیدار معاون وزارت گردشگری ایران با رایزن فرهنگی ایران در هند

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با رایزن فرهنگی ایران درهند، گفت: همکاری رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با معاونت گردشگری، مناسب‌ترین راهکار برای خنثی کردن پروژه ایران‌هراسی است.

به گزارش اقتصادآنلاین، ولی تیموری در دیدار با محمدعلی ربانی ـ رایزن جدید فرهنگی ایران در هند ـ اظهار کرد: با بهره‌مندی از اشتراکات فرهنگی متعدد میان دو کشور بر مبنای دیپلماسی فرهنگی می‌توان با شناساندن ظرفیت‌های موجود در قالب هفته‌های فرهنگی، زمینه آشنایی بیشتر مردم دو کشور و ایجاد زمینه توسعه گردشگری را فراهم آورد.  

وی با اشاره به این‌که بخش عمده‌ای از  جمعیت یک میلیارد و سیصد هزار نفری کشور هند مسلمان و ۳۰ میلیون نفر آن‌ها شیعه اثنی‌عشری هستند، افزود: این کشور بازار هدف بسیار خوبی برای ایران در میان‌مدت به شمار می‌آید و معاونت گردشگری این امکان را دارد تا با برنامه‌ریزی و دعوت از اصحاب رسانه و فعالان تخصصی صنعت گردشگری هند، زمینه آشنایی با میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری ایران را فراهم آورد تا با انتقال اطلاعات از طریق افراد تاثیرگذار در این کشور هدف، زمینه‌ساز ترغیب عمومی برای سفر به کشور شویم.

تیموری با اشاره به تفاهم‌نامه فرهنگی این وزارتخانه با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به تبع آن ایجاد زمینه مساعد برای همکاری با رایزنان فرهنگی در سال گذشته، یادآور شد: همکاری برای تصویرسازی مثبت از ایران در میان اتباع کشورهای خارجی با بهره‌گیری از ظرفیت ایرانی‌های مقیم خارج از کشور، همکاری در شناسایی و معرفی تورگردان‌ها، خبرنگاران و فیلم‌سازان حرفه‌ای و پرنفوذ سایر کشورها با هدف برگزاری تورهای آشناسازی، تعامل به منظور برگزاری هفته فرهنگی به ویژه در کشورهای اولویت‌دار بازار هدف ایران با محوریت محصولات گردشگری ایران از جمله اکوتوریسم، سلامت، تاریخی، فرهنگی، هنری و...‌، همکاری فعال رایزنان فرهنگی در برگزاری بسترهای مساعد معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور و شناسایی و معرفی شهرهای مناسب برای برگزاری رویدادهای مربوطه، در دستور کار قرار دارد و می‌توان به استناد این سند، سنگ بنای همکاری‌های آتی گذاشته شود.

معاون گردشگری با اشاره به تغییر دیدگاه گردشگران ورودی به کشور قبل از ورود و هنگام خروج که در تضاد با تبلیغات و سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای قرار می‌گیرد، اظهار کرد: آنچه گردشگران از کشورمان به یادگار می‌برند روحیه مهمان‌نوازی هموطنان است. از این رو نیاز است در معرفی چهره واقعی ایران در کشور هند به عنوان کشور هدف، برنامه‌ریزی شود.

وی یادآور شد: طبق آمار سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سال ۲۰۱۸، به ازای ورود هر گردشگر به منطقه جنوب آسیا ۱۴۹۰ دلار درآمد برای کشور میزبان حاصل می‌شود، چنانچه این رقم را در مقایسه با هزینه استخراج هر بشکه نفت خام در نظر بگیریم، اهتمام ملی برای بهره‌مندی از بسترهای مساعد برای جذب بیش از پیش گردشگران و رونق بازارهای هدف ضرورتی دو چندان پیدا می‌کند.

تیموری سپس از رایزن فرهنگی ایران در هند درخواست کرد: با ارسال گزارشی درباره ویژگی‌های مخاطب‌شناسی، سلایق و روحیات گردشگران هندی، معاونت گردشگری را در برداشتن گام‌های موفقیت‌آمیز یاری کند.